Avatar billede pallepop Nybegynder
10. marts 2003 - 10:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Metodekald via socket

Jeg er ude efter et eksempel på hvordan man via netværk kalder en metode som ligger på serversiden og/eller hvordan man overfører objekter mellem server & client.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2003 - 13:52 #1
Du har stillet spørgsmålet i J2EE kategorien, så jeg vil formode at
du bruger J2EE.

Og J2EE løsningen er at client laver et JNDI lookup af
en EJB og bruger den.

Det vil naturligvis være en socket bagved, men det ser du
ikke.

Jeg kan godt give eksempel på EJB lookup og kald.
Avatar billede pallepop Nybegynder
11. marts 2003 - 09:27 #2
Det J2SE som jeg bruger og jeg har fundet en tuturial med RMI, hvor lookup komandoen indgår indgår, men de forkortelser du bruger (JNDI og EJB) forstår jeg ikke.
Du får dog halvdelen at pointene for dit forsøg på at hjælpe.
Avatar billede pallepop Nybegynder
11. marts 2003 - 09:28 #3
Nå, men så fik du alligevel det hele.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 14:03 #4
Hvis du bruger J2SE, så kan du enten bruge RMI som du har fundet
eller bruger Sockets.

Med sockets så bruger man normalt ObjectOutputStream writeObject
og ObjectInputStream readObject til at sende objekter over med.

Alle objekter der skal sendes skal være serializable.

RMI ligger et niveau højere og skjuler low level read og write
for dig, så det i din kode ser ud som om du kalder en almindelig
metode.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 14:05 #5
EJB = Enterprise Java Bean

Som er server komponenter i J2EE (Java 2 Enterprise Edition).

JNDI lookup er faktisk tæt beslægtet med RMI lookup og virker
næsten ens.

JNDI lookup bruges til at slå EJB'er op med.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 14:05 #6
Og jeg tror  sagtens at jeg kan finde et ObjectOutputStream/ObjectInputStream
eksempel.