Avatar billede sn67 Nybegynder
10. marts 2003 - 00:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

hjælp til Antivir

Til de tysk-kyndige i dette forum:
Jeg forstår ikke hvad Antivir fortæller mig!!
Når den f.eks. skriver: "Verdächtige virus gefunden" - hvad betyder det så??

200 point til den der kan lave en oversættelse af alle de muligheder Antivir lister op, når den har fundet noget snavs.

mvh
Susanne
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. marts 2003 - 01:00 #1
Fordægtig virus fundet
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. marts 2003 - 01:04 #2
Du fortæller programmet at det godt må slette de virus som den finder. Hvis du vil kan jeg også give dig andre online virusscannere som du også bør dobbelttjekke med bagefter. Der er bl.a. http://www.pandasoftware.com/activescan/
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. marts 2003 - 01:14 #3
Hvordan går det Susanne. Finder den meget og kan den fjerne det den finder. Bliver her lige lidt endnu mens du har brug for hjælp.
Avatar billede sn67 Nybegynder
10. marts 2003 - 01:46 #4
Jeg brugte en hel aften og en halv nat forleden dag, hvor jeg også skrev til Eksperten for at få hjælp til Antivir - og ikke mindst til hvordan filer med endelsen "eml" (internet e-mail meddelelse) kan dukke op af den blå luft?!
Det er disse filer som Antivir betegner som "verdächtige" virus, med spor af Nimda. De er nu sat i karantæne, da jeg ikke har tid til computerroderi i aften/nat.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. marts 2003 - 02:12 #5
Ok. Vi kan kigge på det i morgen så vil jeg også gå i seng. Godnat
mvh Anette
Avatar billede jefa Nybegynder
10. marts 2003 - 10:21 #6
Verdächtige virus gefunden = mistænkelig virus fundet
Måske kan dette hjælpe lidt http://www.avirus.dk/faaet_vira.htm
ellers F-prot fra samme side http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Avatar billede jefa Nybegynder
15. marts 2003 - 11:42 #7
Skal du bruge mere info?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 11:44 #8
Det var også en mulighed at bruge den engelske version.*S*
http://www.free-av.com/
Avatar billede lrd Nybegynder
21. marts 2003 - 13:12 #9
er den så god som de siger??? og er den gratis? Jeg har avg men er da ganske tilfreds
Avatar billede fromsej Praktikant
21. marts 2003 - 13:15 #10
Hvis du er tilfreds, så er der ingen grund til at skifte.
Jeg bruger selv Antivir, og den er jeg tilfreds med.*S*
sn67>> Har du fået løst dit problem?
Avatar billede sn67 Nybegynder
21. marts 2003 - 13:35 #11
Jeg udlovede 200 point til den der kunne levere en komplet oversættelse af Antivir's "reaktions-muligheder" når den havde fundet virus. Da der ikke er nogen som har kunnet levere en sådan liste beholder jeg pointene selv.
Jeg har faktisk haft den engelske version, men da deres opdateringsbase somme tider er "nede" - og har været det 2 gange, hvor jeg vidste der skulle være opdateringer - så skiftede jeg til den tyske igen.
mvh
sn67
Avatar billede lrd Nybegynder
21. marts 2003 - 13:36 #12
Du kunne da have givet spørgsmålet lidt tid...Det er ikke pænt at nakke dine point selv.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. marts 2003 - 13:43 #13
Det hvde nok været smart at lave en ordliste, så de tyskkyndige havde haft noget at gå efter.
Men man kan købe ordbøger i en hvilken som helst boghandel.
Avatar billede sn67 Nybegynder
21. marts 2003 - 13:58 #14
Hmmm, nu har spm ligget her siden 10/3, så det har vist fået tid nok.
Mht. ordbøger: Man kan også få utallige computerbøger, men havde vi dem alle sammen, havde Eksperten ikke rigtig nogen eksistensberettigelse, vel!!?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. marts 2003 - 14:10 #15
For det første kræver den opgave du stillede, en tekst at gå ud fra, du kunne jo evt. havde lagt en copy/paste ind her, for det andet så reagerer du ikke selv i flere dage, dette er ikke med til at fremme produktiviteten i et indlæg.
At jeg så glemte et ;o) i min sidste bemærkning, beklager jeg, det var ment som en joke, og jeg vil da stadigvæk gerne lave en oversættelse til dig, jeg er bare nødt til at have lidt mere at gå ud fra.
Med venlig hilsen:
Fromsej.
Avatar billede sn67 Nybegynder
21. marts 2003 - 14:33 #16
Jeg prøvede faktisk at lave en "copy/paste" men kunne ikke få det til at fungere, og for at komme videre måtte jeg klikke mig forbi den dialogboks som jeg kun forstod halvdelen af. Jeg skulle naturligvis have skrevet det hele af, men det gjorde jeg altså ikke, så nu må jeg vente til der findes virus igen.
Når jeg alligevel bad om en komplet liste, gjorde jeg det med den forudsætning, at jeg vidste mange af Ekspertens eksperter brugte/bruger Antivir, - og at I så vidste hvad jeg talte om.
Men du har ret - næste gang skal jeg nok være lidt mere specifik.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. marts 2003 - 14:39 #17
Jeg prøver alligevel, jeg har selv den tyske udgave, men du må have lidt tålmodighed, da mit tyske er temmelig rustent.*S*
Avatar billede sn67 Nybegynder
21. marts 2003 - 15:06 #18
- jeg venter i spænding... ;-)