Avatar billede smukke Nybegynder
09. november 2000 - 14:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Include file=

Kan man noget i retning af det her:

<%indhold = \"indhold.asp\"%>

<!-- #INCLUDE FILE=\"<%=indhold%>\" -->

Dette virker ikke - men er der en anden måde, så man kan indsætte forskellige sider i inklude-tag´et???
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. november 2000 - 14:47 #1
Du kan på INGEN måde bruge INCLUDE tagget på den måde. INCLUDE bliver eksekveret FØR din ASP kode bliver fortolket - derfor kan ovenstående ikke lade sig gøre. Dette spm er desuden blevet stillet omkring 15 gange på eksperten.dk (brug søgefunktionen inden du stiller spm).

:-)
Avatar billede smukke Nybegynder
09. november 2000 - 14:48 #2
Jeg HAR brugt søgefunktionen og kigget flere spørgsmål igennem - men jeg synes bare ikke, de helt gik på det jeg skulle. Der fik du dén!

Men det er sgu da utroligt, at man ikke lige kan bruge en fiks, lille variabel på dét sted.
ØV!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 14:49 #3
Faktisk jo. Jeg mener det var tigerdyr der skrev i et andet ? at man kan bruge det il f.eks. header og footer includes, men ikke i includes der indeholder kode der skal eksekveres.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 14:55 #4
http://www.eksperten.dk/spm/32112

det er det ? tigerdyr svarede korrekt på, og det KAN lade sig gøre.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. november 2000 - 14:59 #5
Har du prøvet ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 15:00 #6
Nej, men det har tigerdyr åbenbart og da hans svar blev accepteret antager jeg at det kunne bruges..
Avatar billede tomsommer Juniormester
09. november 2000 - 15:05 #7
Du kan:
<%indhold = \"indhold.asp
if indhold = \"indhold.asp\" then %>
<!-- #INCLUDE FILE=\"inhold.asp\" -->
<% elseif indhold = \"eksperten.asp\" then %>
<!-- #INCLUDE FILE=\"eksperten.asp\" -->
<% end if %>

Så kan du jo selv fylde mere på...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 15:07 #8
tomsommer:> så vil det nok være nemmere at bruge en ID variabel med et nummer istedet for et filnavn når man alligevel ikke kan indsætte det dynamisk.

<%
indhold = 1
if indhold = 0 then %>
<!-- #INCLUDE FILE=\"inhold.asp\" -->
<% elseif indhold = 1 then %>
<!-- #INCLUDE FILE=\"eksperten.asp\" -->
<% end if %>

etc.
Avatar billede tomsommer Juniormester
09. november 2000 - 15:08 #9
eller
<%indhold = Request.ServerVariables(\"script_name\")
if indhold = \"indhold.asp\" then %>
<!-- #INCLUDE FILE=\"inhold.asp\" -->
<% elseif indhold = \"eksperten.asp\" then %>
<!-- #INCLUDE FILE=\"eksperten.asp\" -->
<% end if %>
Avatar billede tomsommer Juniormester
09. november 2000 - 15:09 #10
ovenover ser du at indhold nu er navnet på siden

så hvis siden hedder indhold.asp så viser den så den include fil.. osv.
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
09. november 2000 - 22:53 #11
Hvis du vil include en asp fil der skal være eksekveret før den includes kan du gøre det med javascript...

<script language=\"javascript\" src=\"fil.asp\">
</script>

i filen der skal indsættes kan du skrive din asp således for hver line kode i din fil:

document.write(<%response.write(\"dette er en måde at inkludere asp%>\')
document.write(\'<%response.write(\"f.eks fra en anden server\")%>\')

Du kan på denne måde f.eks. trække data fra en database på en anden server, sæte det ind i dit eget design/style.

/søren
Avatar billede smukke Nybegynder
23. januar 2001 - 07:44 #12
s_raagaard - du får point´ene, da jeg synes din løsning var opfindsom - den vil jeg prøve at bruge fremover.