Avatar billede jacob_m Nybegynder
08. marts 2003 - 17:43 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

TIlbage funktion !!

Hej Hej..

Jeg har en lille phpscript, som skal kunne gå tilbage..

Jeg har prøvet med:

echo '<script>location.href="java script:history.back(1)"</script>';

Men det fungere ikke. Det er vigtigt at det bliver en tilbgae function, og ikke bare send mig til siden jeg kom fra som $HTTP_REFERER.. Fordi siden man kommer fra har nogle variabler fra nogle forms med, og når man så går tilbage skulle der jo gerne stå det man har skrevet i dem !!
Avatar billede ahv Nybegynder
08. marts 2003 - 17:46 #1
echo "<a href=java script:history.back(-1)>Tilbage</a>";
Avatar billede fangel Nybegynder
08. marts 2003 - 17:46 #2
echo '<script>location.href="java script:history.back(-1)"</script>';
Avatar billede fangel Nybegynder
08. marts 2003 - 17:46 #3
SATANS... 6 sek for sent...
Avatar billede choker Nybegynder
08. marts 2003 - 17:47 #4
echo '<script>location.href="java script:window.history.go(-1)"</script>';

??
Avatar billede jacob_m Nybegynder
08. marts 2003 - 17:51 #5
Det fungere ikke med java script:window.history.go(-1) eller back !!!

Og det skal ske automatisk, så AHV jeg kan desværre ikek bruge din.. Ville ellers meget gerne.. Men det SKAL desværre ske automatisk..
Avatar billede ahv Nybegynder
08. marts 2003 - 17:53 #6
ehm:

<script>
location.href = 'index.php';
</script>
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2003 - 17:53 #7
echo "<Script>window.location=\"$HTTP_REFERER\"</Script>";
Avatar billede ahv Nybegynder
08. marts 2003 - 17:53 #8
Så sker det automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2003 - 17:54 #9
ups læste for hurtigt :)
Avatar billede ahv Nybegynder
08. marts 2003 - 17:55 #10
Det går også lige galt for mig her westhi ;)
Avatar billede jacob_m Nybegynder
08. marts 2003 - 17:55 #11
AHV og WESTHI>>> Som jeg sagde SKAL det være en TILBAGE funktion, ikke så man bliver ført videre til siden man kom fra.

Fordi siden brugeren kommer fra er fyldt med FORMS, og de blvier TOMME hvis man bare guider dem videre istedet for TILBAGE !!
Avatar billede ahv Nybegynder
08. marts 2003 - 17:56 #12
Den her fungere hos mig:

echo '<script>location.href="java script:history.back(-1)"</script>';
Avatar billede fangel Nybegynder
08. marts 2003 - 17:56 #13
<script>
  location.href= history.back(-1);
</script>

såådan.. havde ikke set du også havde kokset i JS syntaksen...

Morten
Avatar billede jacob_m Nybegynder
08. marts 2003 - 18:01 #14
og... nu står der bare oppe i adressebaren undefined !!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. marts 2003 - 18:07 #15
hvorfor afbryder du så ikke php
?>
<a href="java script:history.back(-1)">Tilbage</a>
<?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
08. marts 2003 - 18:11 #16
Det er ikke jo ikke fedt.
Avatar billede fangel Nybegynder
08. marts 2003 - 18:13 #17
ny ide...

<html>
<body onLoad="history.back(-1);">
vent
<body>
</html>

Morten
Avatar billede schaefner Juniormester
08. marts 2003 - 18:14 #18
dea_pg >> Den skal vel kun gå tilbage hvis der er fejl :)
Avatar billede fangel Nybegynder
08. marts 2003 - 18:17 #19
det vides jo ik'...
Avatar billede schaefner Juniormester
08. marts 2003 - 18:20 #20
nææh, igrunden nu når jeg lige kigger indlæggende igennem, så står det ingen steder, men det var bare min umiddelbare ide :)
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2003 - 18:50 #21
jacob hvorfor laver du ikke bare postback på samme side:

<?php
if(count($_POST)>0)
{
    //VALIDERING
    if(VALID)
    {
        //GEM DATA OSV:
        header("Location:blabla");
    }
    else
    {
        //INVALID
        //SKRIV FEJLBESKEDER!
    }
echo "<form action=\"sidenposition\" method=\"post\">
FeltNavn: <input type=\"text\" name="feltnavn\" value=\"$value\"></form>";

Håber du kan se pointen... efter min mening den eneste rigtige måde at gøre det på!
Avatar billede cpfrande Nybegynder
10. marts 2003 - 09:57 #22
hey !

Det var jo en mulighed at bruge header() funktionen til dette problem.
F.eks. skrive alle variabler ind i adressen som så hentes ved hjælp at value-felter i din form ?

f.eks.:
header("Location: form.php?brugernavn=frande&email=kef@frande.dk");

-
og i form.php:
<form action="ADR_TIL_ACTION_SIDE" method="post">
Brugernavn: <input type="text" name="brugernavn" value="<? print"$brugernavn"; ?>">
E-mail: <input type="text" name="email" value="<? print"$email"; ?>">
</form>

Håber du forstår ;o)

| frande
Avatar billede nuno Nybegynder
10. marts 2003 - 10:09 #23
det kan måske blive nødvendigt for dig, at lave nogle skjulte formfelter, som du så skal poste til den side du kom fra.

Jeg har selv siddet med problemet - hvor jeg med 2 ens browser versioner (ie 6.0 - samme service packs) - men dog 2 forskellige sprog (eng og da). Det ene sted kunne browseren godt med et history.go(-1); javascript gå tilbage til den foregående side - OG bevare formdataene - men i den anden browser kunne den ikke... jeg løste det ved at gemme de første postede data i nogle skjulte formfelter - og hvis så siden skulle gå tilbage - så postede jeg de skjulte formfelter tilbage og indsatte dem i den første form (den jeg oprindeligt postede fra) - og det virker 100% uanset browser.

/nuno
Avatar billede jacob_m Nybegynder
21. marts 2003 - 21:18 #24
Har utroligt nok fået det til at virke.. har sat point op til 60, så alle kunne få lidt ;-)...
Avatar billede cpfrande Nybegynder
22. marts 2003 - 09:50 #25
Hey igen !

Godt at du fik det til at virke - og tak for points.

| frande