Avatar billede jtp Nybegynder
08. marts 2003 - 12:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MySQL - datatype password

Hejsa

Jeg er helt ny med MySQL og har oprettet en brugerdatabase, der bl.a. indeholder brugernavn og adgangskode. Adgangskoden har jeg angivet som datatypen 'password'. Så vidt jeg kan se, så betyder det at den indtastede værdi bliver krypteret, hvilket er fint nok.

Problemet opstår så, når jeg skal lave min login funktion. Den indtastede værdi stemmer ikke overens med den fra databasen. Jeg tror jeg mangler en eller anden form for dekryptering af værdien fra databasen eller også en tilsvarende kryptering af den indtastede adgangskode.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

jtp
Avatar billede tsfts Nybegynder
08. marts 2003 - 12:54 #1
Hej

Du skal lave din forespørgelse med PASSWORD('ditpassword')
f.eks.
SELECT * FROM user WHERE password=PASSWORD('ditpassword')

/tsfts
Avatar billede jtp Nybegynder
08. marts 2003 - 13:24 #2
Super, tak for hjælpen tsfts