Avatar billede buzz Nybegynder
07. marts 2003 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Crawl kode

Hej Alle,

Hvordan kan man crawle koden på en tilfældig URL, således at man kan få den retuneret i en variabel som man efterfølgende kan behandle. Indtil nu har jeg arbejdet med nedestående metode men er gået lidt kold, eftersom den skal retuneres i en variabel og ikke i pop-up.

<script type="text/javascript">
window.location.href= "view-source:" + "http://www.[URL].dk";
</script>

Der hvor der står URL indsætten en gyldig URL

/Buzz
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2003 - 15:21 #1
<ole>

Hvis der er tale om en side under et fremmet domæne, kan det ikke lade sig gøre i HTML/JavaScript. Du skal have gang i noget serverside-scripting ... f.eks. noget PHP eller ASP

/mvh
</bole>
Avatar billede buzz Nybegynder
07. marts 2003 - 16:51 #2
Har du nogen ideer?
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2003 - 17:51 #3
Masser - men det kræver noget mere info
Avatar billede buzz Nybegynder
08. marts 2003 - 13:18 #4
Hej olebole,

Jeg har i mellemtiden fundet en løsning jeg kan bruge, så jeg lukker dette spørgsmål.

sURL = "[URL]"
Set oXMLHTTP = CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
oXMLHTTP.Open "GET",sURL,false
oXMLHTTP.Send
Response.Write oXMLHTTP.ResponseText

/Buzz