Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netscape 7.0, XHTML og absolut positionering

Nogen der kan gibe en fornuftig forklaring på at nedenstående virker i fint i Opera 7.0 og Explorer 6.0 men ikke i Netscape 7.0?

Det skal siges, at når jeg fjerner <!DOCTYPE> så virker det også fint i Netscape 7.0!

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
<head>
</head>
<body>
<br/>
<input type="button" onclick="document.getElementById('test').style.left=100;" value="test"><br/>
<input type="button" onclick="document.getElementById('test').style.color='blue';document.getElementById('test').style.left='40';" value="test"></br>
<div style="background-color:white;">
test
<div id="test" style="position:absolute;left:10;top:50;">
WeeeEEE
</div>
test
</div>
</body>
</html>
Avatar billede curne Nybegynder
07. marts 2003 - 15:13 #1
Mit gæt er at det virker når du fjerner <!DOCTYPE>en fordi den ikke synes det skal være 'STRICT' længere. Jeg måtte rette en del småting før den overholdt speccen. Et tip: Brug validator.w3.org når du vil lave xhtml1-strict.

Nå men, efter validator synes det var godt nok, pillede jeg lidt ved din kode i Mozilla (ikke helt Netscape, men jeg håber det hjælper) og ItWorksForM(tm) nu. Jeg lavede dine style.* pixel tildelinger til strenge med px enheder på.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<p>
<br/>
<input type="button" onclick="document.getElementById('test').style.left='100px';" value="test"/><br/>
<input type="button" onclick="document.getElementById('test').style.color='blue';document.getElementById('test').style.left='40px';" value=\
"test"/><br/>
</p>

<div style="background-color:white;">
test
<div id="test" style="position:absolute;left:100px;top:50px;">
WeeeEEE
</div>
test
</div>
</body>
</html>
Avatar billede curne Nybegynder
07. marts 2003 - 15:15 #2
....dumme copy/paste. pas lige på den '\' der har sneget sig ind nær slutningen på det sidste input tag.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 15:20 #3
Hmmm... skummelt!