Avatar billede kpl Nybegynder
06. marts 2003 - 23:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med JMail - Teksten vises ikke

Jeg har et problem med denne JMail sender.
Mailen sender fint med subject etc. men teksten (indholdet i mailen kommer ikke med (blank). Ligger fejlen idette?:

JMail.Body =         " " & vbCrLf &_
    "Hej" & username & vbCrLf &_
    "Der er kommet et svar på dit indlæg i debatten på minside.dk" & vbCrLf &_
    " " & vbCrLf &_
    "Angående emnet: - " & Request.Form("topic_title") & "." & vbcrlf & vbcrlf &_
""& vbCrLf &_
"Du kan se svaret ved at trykke her " & Request.Form("refer") & vbcrlf &_

        ""& vbCrLf &_

"De allerbedste hilsner fra minside.dk" & vbCrLf &_
" " & vbCrLf &_

    JMail.Execute

    Set JMail = Nothing
Avatar billede hastek22 Nybegynder
06. marts 2003 - 23:37 #1
Umiddelbart er dine "" ikke rigtigt anbragt jf. vejledning for JMail (her copy/paste fra azero.dk vejledning)
' ********** Her starter selve email-en
  JMail.Body = "Dette er linie 1 af brevet" & vbCrLf &_
              "Og her kommer linie 2"
  ' ********** Her slutter selve email-en
Prøv evt. at kigge på Dimac (dem der laver JMail) HP http://tech.dimac.net/Websites/dimac/Website/Products/w3JMail
Avatar billede kpl Nybegynder
06. marts 2003 - 23:56 #2
Det hjælper ikke (Tror jeg) Nu har jeg forsøgt at rette den til dette - alt går fint igennem - dog er body blank:

JMail.Body = strText

    strText = "ddd" & vbCrLf &_
                    strText = strText & "Hej" & username & vbCrLf
                    strText = strText &  "Angående emnet: - " & Request.Form("topic_title") & "." & vbcrlf & vbcrlf
                    strText = strText & "Du kan se svaret ved at trykke her " & Request.Form("refer") & vbcrlf

                    strText = strText & "De allerbedste hilsner fra minside.dk" & vbCrLf

    JMail.Execute

    Set JMail = Nothing
Avatar billede hastek22 Nybegynder
07. marts 2003 - 00:07 #3
Prøv at starte med at fjerne alle dine linieskift (vbCrLf &_).
boddy skal starte med " og slutte med ".
Når du har fået det til at virke bygger du mere og mere på.
God fornøjelse.. nu vil jeg til at se dyner jeg kan kigge på det igen i morgen.
Avatar billede kpl Nybegynder
07. marts 2003 - 00:12 #4
OK - Tak
Avatar billede hastek22 Nybegynder
07. marts 2003 - 08:35 #5
Godmorgen så er jeg her igen et par timer..
Du kan evt. prøve at poste hele koden i annonymiseret form (mailserver + email ændret til xxx), så vil det nok vær lidt hurtige at hjælpe dig.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. marts 2003 - 09:55 #6
Dette

JMail.Body = strText

    strText = "ddd" & vbCrLf &_
                    strText = strText & "Hej" & username & vbCrLf
                    strText = strText &  "Angående emnet: - " & Request.Form("topic_title") & "." & vbcrlf & vbcrlf
                    strText = strText & "Du kan se svaret ved at trykke her " & Request.Form("refer") & vbcrlf

                    strText = strText & "De allerbedste hilsner fra minside.dk" & vbCrLf

Vil give en blank mail da du først fylder data i strengen efter du har lagt den ind i mail bodyen så prøv med dette hvor man føste fylder strengen op og så ligger den ind i body delen:

strText = "ddd" & vbCrLf
strText = strText & "Hej" & username & vbCrLf
strText = strText &  "Angående emnet: - " & Request.Form("topic_title") & "." & vbcrlf & vbcrlf
strText = strText & "Du kan se svaret ved at trykke her " & Request.Form("refer") & vbcrlf

strText = strText & "De allerbedste hilsner fra minside.dk" & vbCrLf

JMail.Body = strText
Avatar billede kpl Nybegynder
07. marts 2003 - 13:40 #7
Tak