Avatar billede kaspar Nybegynder
08. november 2000 - 20:43 Der er 1 kommentar

Fange Events

Hejsa, hvordan fanger man, fra Parent Window\'et, beskeder fra f.eks. en RTF box, man selv har oprettet. Den bliver sat til at sende beskeder vha. EM_SETEVENTMASK og man kan modtage dem med EM_GETEVENTMASK. Men hvornår ved man, at der er en besked? Man kan subclasse den, men det er lidt skummelt... er der ikke andre udveje? Det er nemlig ikke direkte indbygget :) (og hvorfor mon? :)
Avatar billede picard Nybegynder
10. december 2002 - 22:25 #1
Hejsa

Kig efter en komponent der hedder msghook.
Den kobler man såvidt jeg husker på en komponent.
msghook komponenten "fanger" de beskeder der kommer til komponenten, og affyre selv en event som du kan reagere på.

//Christian