Avatar billede bohjorth Nybegynder
06. marts 2003 - 19:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Notes 6 og mails der bliver væk....?

Hej..

Jeg har et meget underligt problem. Det er ikke alle mails jeg modtager der ender i inbox. Notes kan vise at der fx er 10 nye mails. Men der er fx kun 4 nye. De 6 andre kan jeg så som regel finde under et view der hedder "All documents" eller "mail threads" men dog ikke med sikkerhed. Jeg er ved at blive skør.. Er der nogen der har en løsning/ide?
Avatar billede Inge Nybegynder
06. marts 2003 - 21:34 #1
Har du nogen regler sat op, som flytter dine mails automatisk...??
En anden mulighed er at du i stedet for at slette dine sendte mails, vælger at fjerne dem fra oversigten sendt, det får dem til at optræde som ulæste mails, selv om du jo formentlig har læst dem, mens du skrev dem...;o)
Avatar billede jogii Nybegynder
11. marts 2003 - 14:49 #2
Hvilken version af Notes kører du? hvilken version af Domino?
Jeg har set "korrupte" ($Inbox). Du kan evt. prøve at oprette en dummy Mappe. Udfør en komplet "CopyToFolder" af alle mails fra Inbox til din dummy Mappe. Slet så designelementet ($Inbox) fra din postkasse. Kør en File -> Database -> Refresh Design. Inbox dukker herefter op igen. Se om problemet er løst herefter. Hvis det er løst, kan du evt. flytte mails tilbage fra dummy Mappe til Inbox. Hvis det herefter fejler igen, kan det være at en mail i den gamle Inbox har forstyrret mappen.
//Jörg
Avatar billede bohjorth Nybegynder
19. marts 2003 - 07:37 #3
Takker. Men har prøvet det og kørt en periode, og det virker desværre ikke. Kører forresten version 6. Men det er faktisk flere der har problemet. Og eneste løsning indtil videre har været at replace design hver eneste dag. Så kommer alle mailene frem. Det er sikkert noget med versionen af notes at gøre. Kigger lige efter om der er kommet nogle opdateringer.
Avatar billede Inge Nybegynder
19. marts 2003 - 08:08 #4
Når du replacer design, gør du det så fra Lokal, eller fra serveren...?? Hvis nu mailtemplaten på serveren er i udu på en eller måde.. (design opdatering kører formentlig hver nat) Prøv at slå Opdater design fra på din postkasse, og se om det ændrer noget.
Avatar billede bohjorth Nybegynder
20. marts 2003 - 01:23 #5
Replacer design fra serveren. Jeg vil meget gerne lige prøve at slå design opdatering fra, men hvor gør jeg det?
Avatar billede Inge Nybegynder
20. marts 2003 - 08:07 #6
Højreklik på databasen, vælg Database - Egenskaber - 4. faneblad - her fjerner du hakket i Overtag design fra.. hvis du har en dansk version.
Avatar billede bohjorth Nybegynder
21. marts 2003 - 21:57 #7
Takker. Har bemærket at det er ligegyldigt om jeg bruger en ver5 eller ver6 template.
Avatar billede jogii Nybegynder
21. marts 2003 - 23:13 #8
Er der nogen systematik i hvad der ikke dukker op i indbakken?
Er det for alle brugere?
Er det helt udelukket at det er en agent eller en regel der fjerner mailen fra indbakken?
Avatar billede bohjorth Nybegynder
21. marts 2003 - 23:25 #9
Næ ikke rigtig. dvs, har ikke bemærket problemet med interne mail. Og ja, alle brugere har samme problem. Intet er selvfølgelig udelukket, men jeg kan ikke se nogen agenter/regler der skulle fjerne dem. Kan det på en eller anden måde have noget med mail.box at gøre? Den har 2 døde mails ifølge mail routing status, men mail.box er tom? Aner ikke om det kan hænge sammen, men jeg er totalt blank lige nu..
Avatar billede bohjorth Nybegynder
07. juni 2003 - 23:30 #10
lukker...