Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
06. marts 2003 - 13:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

java kommuniaktion til linux via socket

Vi er ved at lave et client/server program.
Serveren kører på Linux (proogrammeret i C) og kummunikere via sockets.
Vil vil så have klienten til at kører i windowsXP(programmeret i JAVA) hvor de så skal kunne kommunikere med hinanden vi a sockets.

Er der nogle der kan komme med lidt seudokode til hvordan dette problem kan løses??
Avatar billede soreno Praktikant
06. marts 2003 - 13:40 #1
Opret en forbindelse til serveren og udveksel kommandoer, f.eks. noget ala:

Socket socket = new Socket("foo.bar", 12345);
BufferedReader in = new BufferedReader(new InputStreamReader(socket.getInputStream()));
PrintStream out = new PrintStream(socket.getOutputStream());

System.out.println(in.readLine());
out.println("USER username");
System.out.println(in.readLine());
out.println("PASS password");
System.out.println(in.readLine());
out.println("COMMAND..");
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
06. marts 2003 - 13:45 #2
Vores problem er at få forbindelse fra en klient i Java i Windows til en server i C i Linux?
Avatar billede viht Nybegynder
06. marts 2003 - 13:46 #3
Du kan sagtens kommunikere med C fra Java. Du skal bare sørge for at sende en datatype som C siden forstår, f.eks. byte arrays.

  int packetSize = 5000;
  char buffer[packetSize];

  while( recv( remoteSocket, buffer, packetSize, 0 ) != 0 ) {
        // gør noget med buffer
  }

Java:
byte[] send = new String("Hej med dig C").getBytes();
Socket socket = new Socket(host,port);
OutputStream out = socket.getOuputStream();
out.write(send);
...
Avatar billede soreno Praktikant
06. marts 2003 - 13:46 #4
Det sker i denne linie (host, port):
Socket socket = new Socket("ipadresse eller hostnavn", 12345);
Avatar billede soreno Praktikant
06. marts 2003 - 13:51 #5
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
06. marts 2003 - 14:04 #6
Vi har nu problemer med at finde det IP-nummer i Linux vi skal angive som host i vores klient. Hvordan finder man IP-nummeret i Linux?
Avatar billede soreno Praktikant
06. marts 2003 - 14:06 #7
Hvis det er eth0:
ifconfig eth0

Ellers kan du nok finde for alle adaptere med
ifconfig
Avatar billede lasse_hyldal Nybegynder
06. marts 2003 - 15:07 #8