Avatar billede jayo Nybegynder
06. marts 2003 - 12:06 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Visa tal fra database med 2 decimaler

Hej,
Jeg er ved at opbygge en produkt-database - en af mine kolonner er "SalePrice" som jeg vil vise på min site med 2 decimaler.

I øjeblikket bruger jeg:

  Response.Write rs("SalePrice")

Men dette viser prisen uden decimaler.

Hvad gør jeg?

-jayo
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. marts 2003 - 12:07 #1
Response.Write FormatNumber(rs("SalePrice"), 2)
Avatar billede jayo Nybegynder
06. marts 2003 - 12:09 #2
Alletiders... det virker sq!  Er der nogen måde at bruge et komma istedet for et punkpum?
Avatar billede hossein Nybegynder
06. marts 2003 - 12:09 #3
<%
ID = "23.2"
ID=formatnumber(id,2)
Response.Write id
%>
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. marts 2003 - 12:12 #4
Men skal du gøre det pænt med tusindtals seperator, så skal du gøre således:
Response.Write FormatNumber(rs("SalePrice"), 2 , -2, -2, -1)
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. marts 2003 - 12:13 #5
Det bestemmes af din opsætning i kontrolpanelet
Avatar billede humlebidk Nybegynder
06. marts 2003 - 12:13 #6
kunne måske være noget i denne stil.

string=rs("SalePrice")+"" // omvenderbeløbet til en streng
string=string.substr(0,string.indexOf(",")+2)

// du finder kommaet, lægger 2 til og sætter dette som øvre cut for din
// streng og bruger 0 som nedre. Det burde virke i jscript. men det kan godt
// være at du skal lave det lidt om til vbs.
Avatar billede hossein Nybegynder
06. marts 2003 - 12:18 #7
kan ikke bruge replace funktionen?
Response.Write replace(formatNumber(minVariabel,2), ".", ",")
Avatar billede jayo Nybegynder
06. marts 2003 - 12:19 #8
øh, hvor benytter jeg denne replace funktion? Der hvor jeg vil have værdien udskrevet?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. marts 2003 - 12:22 #9
Du kan sætte DK format af , . med Session.LCID = 1030 For engelsk . , så brug 1033 du skriver det i toppen af filen, det vil også ændre på dato formatet.:

<% Session.LCID = 1033 %>
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. marts 2003 - 12:25 #10
Jo, det lyder som en god idé, hvis han ikke bruger tusindtals seperator
For så bliver det noget i stil med
strPris = FormatNumber(rs("SalePrice"), 2 , -2, -2, -1)
strPris = replace(strPris, ",", ";")
strPris = replace(strPris, ".", ",")
strPris = replace(strPris, ";", ".")
Response.Write strPris
Men det er da en løsning
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. marts 2003 - 12:27 #11
Nåh ja, den havde jeg da helt glemt :-/

Session.LCID = 1030
Response.Write FormatNumber(rs("SalePrice"), 2 , -2, -2, -1)

Så skulle formateringen være på plads
Avatar billede jayo Nybegynder
06. marts 2003 - 13:20 #12
Mange tak for hjælpen... jeg er vist lige ved at være der!

Lige en enkelt ting mere - har ikke helt styr på " og ' .... hvordan skriver jeg flg. sætning så den virker:
  Response.Write ("<INPUT TYPE='HIDDEN' NAME='product' VALUE='rs("ProductName")'>")

-jayo
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. marts 2003 - 13:27 #13
Response.Write ("<INPUT TYPE=""HIDDEN"" NAME=""product"" VALUE=""" & rs("ProductName") & """>")
Avatar billede jayo Nybegynder
06. marts 2003 - 14:00 #14
Tak igen... indtil videre er resultatet her: http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/memory/edo-ram.asp (dette er en test-side - de øverste 3 produkter er fra vores "shopping cart" software - de 3 nederste er fra min nye database).
Jeg skal sikkert have mere hjælp senere idag, men jeg opretter et nyt spg.

jayo