Avatar billede iznurk Nybegynder
05. marts 2003 - 19:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

eksekvering af et LINUX shell script fra Java

Hejsa.

Jeg skal eksekvere et LINUX shellscript med 6 parametre fra en java servlet. Er der nogen der ved, hvordan det kan gøres ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2003 - 19:28 #1
Runtime.getRuntime().exec("./something.sh p1 p2 p3 p4 p5 p6");
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2003 - 19:30 #2
Det virker uden tvivl.

Men det er ikke "comme il faut" at kalde shell scripts
fra servlets.
Avatar billede iznurk Nybegynder
05. marts 2003 - 19:34 #3
hmm, Det er også den måde jeg gør det på. Mit problem er, at servletten ligger på en domino server, og jeg er bange for, at den med noget sikkerhedshurlumhejsa forbyder mig at gøre det.
Ok.. Jeg takker...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2003 - 19:42 #4
Jeg tror du har 2 muligheder:
1) snak opsætning med server administratoren
2) prøv og se om du kan lave det shell scriptet gør i ren Java
  (det er dog muligt at du heller ikke kan gøre det p.g.a. security)
Avatar billede iznurk Nybegynder
05. marts 2003 - 19:50 #5
1) Det vil jeg gøre i morgen ;o)

2) Det er desværre ikke muligt, da det er third party open source software scriptet bruger, og som jeg "skal" bruge...