Avatar billede switchblade Nybegynder
05. marts 2003 - 15:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windoze 98

Jeg har hørt et rygte om at Windoze 98 kun kan håndterer 256 mb ram, og alt over det vil være overflødigt hvis man installerer det, for Windoze alligevel ikke kan bruge det, er der noget hold i det?
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. marts 2003 - 15:06 #1
Jeg mener faktisk kun det er 198 den kan tage:)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 15:08 #2
nix kender det der, det er 256 ram lige meget om det er DDR eller SD, det er fuldstændig lige meget. Jeg kører med 256 DDR pc2700 i win98 og det kører upåklageligt, 4 sekunder om at lave en cs server ;)

Win98 kan oxo godt arbejde med 384 , det gjorde en af mine venners ihvertfald, men der garranterer jeg ikke noget :)...
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 15:10 #3
Jeg mener altså, at det er alt over 128 MB der er overflødigt for Win98. Men andre programmer kan jo have glæde af resten :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2003 - 15:11 #4
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at det ord I søger er udnytte. Du kan sagtens have 512 Mb ram i en win 98 maskine, men kan den udnytte det. Så vidt jeg husker kan den kun udnytte max 198, men som sagt er jeg ikke sikker
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 15:15 #5
nej men det er jeg!! 256 er max for win 98 , den opfører sig enten mærkeligt eller fortæller dig om alle mulige fejl om der ikke nok hukommelse til at starte!! Installér ikke mere end 256 ellers vil du højst sandsyndligt opleve alverdens fejl og mangler i dit styresystem!!
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 15:17 #6
.oO( Installer evt. xp som kan håndtere 4 Gb ram ;) )
dette er kun hvis du vil have en maskine der har brug for de 1024 mb eller derover selvfølgelig ;)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2003 - 15:36 #7
Jeg har da en Win98SE laptop derhjemme med 384 Mb RAM. Den kører uden problemer
Avatar billede switchblade Nybegynder
05. marts 2003 - 16:52 #8
hmm, lige nu sidder jeg på en AMD k7 med 750 mb sd ram, hvis win98 ik' kan bruge det kan sådan noget som f.eks CS? eller photoshop? eller Vue d'Esprit?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. marts 2003 - 16:55 #9
Switchblade>> Det har ikke noget med RAM at gøre, hvis det har det kan du jo bare tage nogle RAM klodser ud og så køre det. Jeg tror at du muligvis har et problem med din installation, men lad os lige høre hvilke fejl du har!
Avatar billede halifax Nybegynder
05. marts 2003 - 19:45 #10
Win98/SE kan godt udstyres med rigelig RAM, også 512+ der kan udnyttes af andre progrmmer.
Problemet er 98's dårlige håndtering af meget RAM grundet styringen. Det kan løses ved at sætte en MAX og evt. MIN størrelse for vcache i system.ini. Selv bruger jeg 384MB i SE uden problemer - nøjagtig som phatlasse også skriver.
Se forklaring og løsning med vcache her
http://66.39.115.252/a/memmgmt.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
05. marts 2003 - 20:04 #11
Mere om hukommelsesoptimering her  -  på dansk
http://www.wintip.dk/9x/trimning/memtrim.htm