Avatar billede mifa Nybegynder
05. marts 2003 - 00:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl i 'artikel' script

Jeg har en side som skal hente nogle artikler fra en database, liste dem på siden og så lave et link så man kan læse hele artiklen. Det går også meget godt (se selv på www.whambam.dk/artikler) - det går først galt når man vil se andre artikler en den nyeste, fordi mit script vil åbenbart kun vise en artikel (på trods af id-nummeret).
Jeg har efterhånden kæmpet rigtig længe med det her stykke råddent kode og det går ikke så godt.

<?php session_start(); ?>
<? include("ok.php"); ?>

<?
if (!$mode) {
?>

<table border="0" width="98%">
<tr><td align="right"><font face="<? echo "$facetype"; ?>" color="<? echo "$normtextcolor"; ?>" size="<? echo "$normtextsize"; ?>"><A href="<? echo"$PHP_SELF"; ?>?mode=all">Vis alle nyhederne</A></font></td></tr>
</table>
<br>

<?
mysql_connect($host,$user,$pass);
mysql_select_db($db);
$query = "SELECT * FROM artikler ORDER BY id DESC LIMIT 5";
$res = mysql_query($query);
?>

<?
while($r = mysql_fetch_array($res)) {
$id = $r["id"];
$head = $r["head"];
$text = $r["text"];
$artikel = $r["artikel"];
$date = $r["date"];
$navnet = $r["navn"];
$textprint = str_replace("\n", "<br>", $text);

echo "

<body text=\"#FFFFFF\" bgcolor=\"#000000\">

<TABLE WIDTH=\"100%\" BORDER=\"0\" CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"2\" class=\"text\" style=\"border-collapse: collapse\">

<TR>
    <TD height=\"50\"><FONT COLOR=\"#FF0066\" class=\"otext\"><a href=\"?mode=view&id=$id\"><B>$head</B></a></FONT><BR><FONT class=\"text\">Skrevet d. $date af
    <FONT COLOR=\"#FFFF00\">$navnet </FONT></TD>
</TR>
<TR>
    <TD BACKGROUND=\"gfx/streg2.jpg\" HEIGHT=\"1\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD height=\"28\">$textprint</TD>
</TR>
<TR>
    <TD BACKGROUND=\"gfx/streg2.jpg\" HEIGHT=\"1\"></TD>
</TR>
<br>

</TABLE>

</body>

";
}
?>

<?
}
elseif ($mode == "view") {
  ?>
  <table border="0" width="98%">
<tr><td align="right"><font face="<? echo "$facetype"; ?>" color="<? echo "$normtextcolor"; ?>" size="<? echo "$normtextsize"; ?>"><A href="<? echo"$PHP_SELF"; ?>">Gå tilbage til normalvisning</A></font></td></tr>
</table>
<br>
<?

mysql_connect($host,$user,$pass);
mysql_select_db($db);
$query = "SELECT * FROM artikler ORDER BY id DESC";
$res = mysql_query($query);

$r = mysql_fetch_assoc($res);

$id = $r["id"];
$head = $r["head"];
$text = $r["text"];
$artikel = $r["artikel"];
$date = $r["date"];
$navnet = $r["navn"];
$textprint = str_replace("\n", "<br>", $text);
$artikelprint = str_replace("\n", "<br>", $artikel);

echo "

<body text=\"#FFFFFF\" bgcolor=\"#000000\">

<TABLE WIDTH=\"100%\" BORDER=\"0\" CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"2\" class=\"text\" style=\"border-collapse: collapse\">

<TR>
    <TD height=\"50\"><FONT COLOR=\"#FF0066\" class=\"otext\"><a href=\"?mode=view&id=$id\"><B>$head</B></a></FONT><BR><FONT class=\"text\">Skrevet d. $date af
    <FONT COLOR=\"#FFFF00\">$navnet </FONT></TD>
</TR>
<TR>
    <TD BACKGROUND=\"gfx/streg2.jpg\" HEIGHT=\"1\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD height=\"28\">$artikelprint</TD>
</TR>
<TR>
    <TD BACKGROUND=\"gfx/streg2.jpg\" HEIGHT=\"1\"></TD>
</TR>
<br>

</TABLE>

";
}

elseif ($mode == "all") {
?>

<table border="0" width="98%">
<tr><td align="right"><font face="<? echo "$facetype"; ?>" color="<? echo "$normtextcolor"; ?>" size="<? echo "$normtextsize"; ?>"><A href="<? echo"$PHP_SELF"; ?>">Gå tilbage til normalvisning</A></font></td></tr>
</table>
<br>

<?
mysql_connect($host,$user,$pass);
mysql_select_db($db);
$query = "SELECT * FROM artikler ORDER BY id DESC";
$res = mysql_query($query);
?>

<?
while($r = mysql_fetch_array($res)) {
$id = $r["id"];
$head = $r["head"];
$text = $r["text"];
$artikel = $r["artikel"];
$date = $r["date"];
$navnet = $r["navn"];
$textprint = str_replace("\n", "<br>", $text);
$artikelprint = str_replace("\n", "<br>", $artikel);

echo "

<body text=\"#FFFFFF\" bgcolor=\"#000000\">

<TABLE WIDTH=\"100%\" BORDER=\"0\" CELLSPACING=\"0\" CELLPADDING=\"2\" class=\"text\" style=\"border-collapse: collapse\">

<TR>
    <TD height=\"50\"><FONT COLOR=\"#FF0066\" class=\"otext\"><a href=\"?mode=view&id=$id\"><B>$head</B></a></FONT><BR><FONT class=\"text\">Skrevet d. $date af
    <FONT COLOR=\"#FFFF00\">$navnet </FONT></TD>
</TR>
<TR>
    <TD BACKGROUND=\"gfx/streg2.jpg\" HEIGHT=\"1\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD height=\"28\">$textprint</TD>
</TR>
<TR>
    <TD BACKGROUND=\"gfx/streg2.jpg\" HEIGHT=\"1\"></TD>
</TR>
<br>

</TABLE>

";
}
?>

<?
}
?>

<BR><BR>
<center>
<font face="<? echo "$facetype"; ?>" color="<? echo "$normtextcolor"; ?>" size="1">
</font>
</center>

se eksempel på:
www.whambam.dk/artikler.php
Avatar billede mifa Nybegynder
05. marts 2003 - 00:04 #1
i øvrigt, det er under 'view' delen hvor det man skal se af artikel bliver ekserkveret
Avatar billede tsfts Nybegynder
05. marts 2003 - 00:13 #2
Hej

Din select under view er denne
$query = "SELECT * FROM artikler ORDER BY id DESC";
prøv at skifte den ud med den her, så du henter den artikel med det id der bliver spurgt på
$query = "SELECT * FROM artikler WHER id = '".$_GET['id']."'";
hvis id er en streng ellers bare
$query = "SELECT * FROM artikler WHERE id = ".$_GET['id'];

/tsfts
Avatar billede mifa Nybegynder
05. marts 2003 - 07:43 #3
og det virker

det er SÅ godt

tak for hjælpen