Avatar billede horus Nybegynder
04. marts 2003 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Opsætning af router

hejsa,

Har købt en router og vil sætte den op med webspeed - kan dog ikke få det til at virke.

Ifølge vejledningen skulle jeg få et opsætningsbillede frem i min browser ved at taste en bestemt IP adresse - men når jeg har sluttet routeren til min pc og taster ip adressen, melder browseren bare at "siden ikke kunne findes" - ligesom hvis man forsøger at gå til en internet side uden at have forbindelse til nettet.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til her på eksperten skal jeg muligvis have fat i tdc for at få dem til at ændre den tilladte mac adresse fra min pc's til routerens - MEN skulle jeg ikke kunne komme ind i opsætningen til routeren via IP adressen og min browser selvom den ikke er forbundet til kabel modemet ?

Eller hænger det sådan sammen at man ikke kan sætte routeren op medmindre den er forbundet til et kabel eller adsl modem ?

Håber på hurtig hjælp.

Mvh.

Horus
Avatar billede articfruit Nybegynder
05. marts 2003 - 08:20 #1
Sluk for din router og din pc. Tænd nu først for din router og tænd nu for din computer et minut efter. Nu burde du kunne komme ind på din router ved at skrive //192.168.1.1 eller 192.168.0.1 (eller hvad der nu står du skal skrive)
Du kan godt komme ind på routeropsætningen uden at den er forbundet til modemet.
PS Er din pc sat op til automatisk at hente en ipadresse?
Avatar billede horus Nybegynder
05. marts 2003 - 08:24 #2
ja - min pc er sat op til automatisk at hente en ip adresse - jeg prøver det du foreslår...

Horus
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
05. marts 2003 - 10:44 #3
jeg vil foreslå du ikke sætter din maskine til automatisk hent ip-adresse og istedet giver din maskine en adresse på samme subnet som din router. dvs hvis din router hedder 192.168.1.1 så kald din computer for 192.168.1.2 med samme subnetmaske.

Ellers så gå ind en prompt og skriv : ipconfig /all og paste ip og subnet herind.

prøv også om du kan pinge din router.
Avatar billede horus Nybegynder
05. marts 2003 - 10:48 #4
jeg har prøvet at pinge men den finder ikke noget - ipconfig viser mig blot den ip adresse pc'en er blevet tildelt automatisk . men ikke routeren.

har snakket med forhandleren og de mener routeren nok er defekt - så jeg sender den retur - vender tilbage når jeg har prøvet med en ny - medmindre der er nogen der har noget jeg kan prøve her på falderebet....
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
05. marts 2003 - 10:50 #5
jamen jeg skal vide den ip og subnetmaske du er blevet tildelt!! Samt også routerens ip og subnetmaske. :)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
05. marts 2003 - 10:52 #6
prøv at gøre som articfruit foreslår, derefter åbn en command promt
skriv ipconfig /release og ipconfig /renew , så skulle du gerne kunne komme på
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
05. marts 2003 - 11:40 #7
Hvis du er  forbundet til routeren via netværks stik så kan du komme ind i routeren via telnet(ipadressen + brugernavn og kode)
Hvis du er forbundet via konsol kabel så får du forbindelse via hyperterminal.
Avatar billede smee200 Nybegynder
14. marts 2003 - 22:20 #8
er du sikker på at det er det rigtige interface du bruger til LAN.
efficient networks har fået den geniale ide at bruge ethernet 1 til WAN og eth 0 til LAN, ikke  helt normalt ;-)
Avatar billede horus Nybegynder
16. maj 2003 - 07:49 #9
routeren var defekt - tak for hjælpen