Avatar billede kentoix Nybegynder
04. marts 2003 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

web.config placering

Jeg har fået at vide jeg sagtens kan bruge min web.config i virtuel dirs. men det virker ikke. Jeg har et sub dir i roden som er virtuelt delt. I roden har jeg en web.config og i min mappe har jeg også en web.config. Jeg vil gerne bruge dem begge eller ihvertfald bare den der ligger i mit sub dir for data'erne i dem begge er forskellige.
Avatar billede burningice Nybegynder
04. marts 2003 - 22:39 #1
du kan rent faktisk godt have en web.config-fil liggende i hver eneste mappe du har lyst til. Dog skal indstillinger for din applikation befinde sig i den fil som ligger i roden.
Avatar billede kentoix Nybegynder
04. marts 2003 - 23:01 #2
Det kan godt være jeg kan have en i hver mappe men når jeg fyrer en streng af for at læse dataen så vælger den den i roden. Hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede burningice Nybegynder
04. marts 2003 - 23:11 #3
jeg går ud fra at du bruger appSettings til at definere de data i din web.config-fil der skal kunne læses fra din asp.net-side, right? I så fald, så kan du ikke, da... som jeg sagde... "indstillinger for din applikation befinde sig i den fil som ligger i roden"... det gælder OGSÅ appSettings ;)
Avatar billede kentoix Nybegynder
04. marts 2003 - 23:34 #4
gav ikke ret meget mening men ok ...

min ide er at i det gamle asp havde jeg en fil med alle mine variabler connection string, functioner osv. dette skal jeg nu have lagt over i asp.net men her kan jeg ikke bruge include ... så prøvede jeg med user controls hvor jeg sagten kan ligge mine functioner og genbrugs kode men jeg kan ikke kalde en variabel derfra og ligge den ind i en anden variabel på den side jeg kalder den fra ... derfor prøvede jeg med web.config men den skal ikke virke til hele webstedet men kun til det websted der ligger i det virtuelle dir ...
Avatar billede burningice Nybegynder
04. marts 2003 - 23:41 #5
altså... i din webconfig er der et område der hedder appSettings... det er nok den du søger efter. Her kan du f.eks. lægge en connectionstring som du så læser fra dine sider ved hjælp af Configuration.
Indholdet af appSettings kunne se sådan her ud:

    <appSettings>
        <add key="mdb" value="PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=e:\\db.mdb" />
    </appSettings>

det skal selvfølgelig ligge i den config-fil som ligger i RODEN af din application.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
18. marts 2003 - 17:39 #6
- for at en "mappe" skal kunne gøre brug af en web.config, skal den (altså mappen) vel også være en applikation i sig selv? Mener kun man kan ha' én web.config per applikation.
Avatar billede kentoix Nybegynder
21. juli 2003 - 21:47 #7
lukker