Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:11 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i link

http://www.michaelb.dk/links/

Når man opretter et link, bliver man viderestillet til en hvid side... Hvorfor det?

Sourcen, skriver jeg i et indlæg herunder:
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:11 #1
<html>
<head><title>Linqs</title>

<style>input {  BORDER-STYLE: solid; BORDER-WIDTH: 1;BACKGROUND-COLOR: #FFFFFF;FONT-FAMILY: Verdana; FONT-COLOR="000000"; FONT-SIZE: 10 pt;}

Body,TD { font-size: 8pt;
          font-family: Verdana;
          color: #757E86;
      cursor: default
      scrollbar-base-color : #CECBC6;}

A:link { color: #757E86;
          text-decoration: none
      cursor: default}

A:visited { color: #757E86;
          text-decoration: none
      cursor: default}

A:active { color: #757E86;
          text-decoration: none
      cursor: default}

A:hover { color: #333333;
          text-decoration: none;
      cursor: default}
</style>
</head>

<%
    ' -----------------------------------------------------------------------
    ' FFA Links Liste
    ' Udviklet af : Tony Fonager / Netcoders.dk
    ' Dato : 7-12-1998
    ' Kommentar : Denne sourcekode må bruges frit!
    ' Note : Der er brugt TAB på 4, ved opsætningen af source.
    ' Krav : ASP baseret NT server, og permissions til at skrive i dir
    ' -----------------------------------------------------------------------

    ' standard indstillinger
    font            = "<font face='arial' size='2'>"
    page_header        = "KL"
    links_header    = "Linqs"
    path            = left(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), instrrev(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), "\"))

    ' hent mode på dokument
    mode = request("mode")

    ' ---------------------------------------------------------------
    ' save det nye link og kald derefter links systemet igen
    ' ---------------------------------------------------------------
    if mode = "save" then

        on error resume next

        Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set a = fs.OpenTextFile(path & "links.txt", 1, false)

        if not a.AtEndOfStream and err = 0 then
            links = a.readall
        else
            links = ""
        end if

        newlinks = Date & vbcrlf & request("navn") & vbcrlf & request("url") & vbcrlf & request("beskrivelse") & vbcrlf
        links = newlinks & links

        Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set a = fs.CreateTextFile(path & "links.txt", 2)
        a.Write( links )
        a.Close

        response.redirect "default.asp"

    end if

    ' ---------------------------------------------------------------
    ' vis de links vi har gemt i textfilen
    ' ---------------------------------------------------------------
    if mode = "" then

        ' skriv header til HTML dokument
        response.write "<body background='/bg2.gif' text='#ffffff' alink='#cccccc' link='#cccccc' vlink='#cccccc'>"
        response.write font
        response.write "<table cellpadding='0' cellspacing='0' style='border: 3 solid #000000' background='/bg.jpg'><tr><td><b>" & links_header & "</b><hr noshade color='#ffffff' size='2'><br>"

        ' check om filen overhovedet findes
        on error resume next

        Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set a = fs.OpenTextFile(path & "links.txt", 1, false)

        ' hvis filen findes, læs den og udskriv links listen
        if err = 0 then

            ' check at vi ikke er kommet til sidste link i links filen
            do while not a.atEndOfStream

                dato = a.readline            ' læs dato linien
                navn = a.readline            ' læs link navn linien
                url = a.readline            ' læs url linien
                beskrivelse = a.readline    ' læs beskrivelses linien

                response.write dato & " : <b><a href='" & url & "'>" & navn & "</a></b> -  " & beskrivelse & "<br>" & vbcrlf

            loop

        else

            ' i tilfælde af at filen ikke findes, udskriv fejlmeddelelse
            response.write "Ingen links indtastet!"

        end if

        a.Close

        ' lav formular, til oprettelse af nye links
        response.write "<br><br><hr noshade color='#ffffff' size='2'>Opret dit eget link, ved at bruge formularen nedenunder :"
        response.write "<form name='ny' action='default.asp'><table cellspacing='1' cellpadding='0'>"
        response.write "<input type='hidden' name='mode' value='save'>"
        response.write "<tr><td width='100'>Navn</td><td><input size='35' type='text' name='navn'></td></tr>"
        response.write "<tr><td>Url</td><td><input size='35' type='text' name='url' value='http://'></td></tr>"
        response.write "<tr><td>Beskrivelse</td><td><input size='35' type='text' name='beskrivelse'></td></tr>"
        response.write "<tr><td>&nbsp;</td><td><input type='submit' value='Opret'></td></tr></td></tr></table>"
        response.write "</table></form>"

        response.write "</font></body></html>"

    end if

%>
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:20 #2
Ja, der er kommet mange gode links hehe ;-) Men ingen svar.... :-(
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:20 #3
Skal jeg sætte pointsummen op?
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:25 #4
Hjææææææælp....
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:27 #5
Prøv at finde linjen

  response.redirect "default.asp"

og erstat den med

  Response.Write "default.asp"
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:29 #6
Næhh......
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:30 #7
Der kommer bare til at stå default.asp i toppen!
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:33 #8
Det var bare for at teste...

Prøv med
response.redirect "http://www.michaelb.dk/links/default.asp"
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:34 #9
tjaa.... har prøvet
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:37 #10
Prøv med

  response.redirect "<a href=default.asp>Klik for at opdatere!</a>"
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:37 #11
:)
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:41 #12
Ups, jeg mente

  response.redirect "/links/default.asp"
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:42 #13
Ak nej.... Jeg løste dog problemet med en:

Response.Write "<body scroll='yes' background='/bg2.gif' text='#ffffff' alink='#cccccc' link='#cccccc' vlink='#cccccc'><table cellpadding='0' cellspacing='0' style='border: 3 solid #000000' background='/bg.jpg'><tr><td><b>Dit link blev optaget</b><br> - Du kan risikere at linket bliver slettet. Men kun hvis jeg ikke synes det matcher siden ;-) --> Klik <a href='default.asp'>her</a> for at komme tilbage...</td></tr></table></body>"

Hehe, lav et svar så deler vi pointene!
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:44 #14
OK, lad os dele :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:45 #15
Fed hjemmeside http://www.michaelb.dk/ :)
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
04. marts 2003 - 21:48 #16
Taktak :) Har bare leget lidt rundt med min "kunnen" hehe! Tak for din hjælp...
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 21:49 #17
Det er bare i orden :)