Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
08. november 2000 - 13:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HASTER!! - SQL streng

Hvordan skriver jeg i denne streng, det jeg har marketet i parenteser???

strSQL = \"SELECT * FROM database WHERE (fornavn mellemrum efternavn) = Hans Hansen
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
08. november 2000 - 13:15 #1
strSQL = \"SELECT * FROM database WHERE fornavn =\"hans\" and efternavn \"Hansen\"

Du kan ikke gøre det andet i SQL, hvis det er en streng du arbejder kan måske løse det med funktionerne left & right.
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. november 2000 - 13:17 #2
strSQL = \"SELECT * FROM database WHERE name = \'Hans Hansen\'

Er det det ??????????

eller er det sådan her :

strSQL = \"SELECT * FROM database WHERE name = \'\" & fornavn & \" \" & efternavn & \"\'\"

Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
08. november 2000 - 13:20 #3
OK, jeg fik ikke forklaret mig godt nok.

\"Hans Hansen\" er en streng.
Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
08. november 2000 - 13:22 #4
Hej kasseper,

Nej, det er den anden vej rundt...
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
08. november 2000 - 13:25 #5
Du kan ikke holde en streng op mod flere felter på en gang, du bliver nødt til at splitte strengen op.
Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
08. november 2000 - 13:32 #6
Det kan jeg godt, denne streng fik jeg til at virke, nu mangler jeg bare et mellemrum!!!

strSQL = \"SELECT * FROM database WHERE fornavn + efternavn = HansHansen
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. november 2000 - 13:37 #7
hvad hedder det eller de felter du skal finde hans hansen i ???
Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
08. november 2000 - 13:49 #8
felterne hedder fornavn og efternavn, og Hans Hansen er en string.
Avatar billede lthrane Nybegynder
08. november 2000 - 13:54 #9
Jeg er enig med uffe_kld - split søgestrengen op.
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. november 2000 - 14:02 #10
Det andet kan ikke lade sig gøre.....Du kan ikke finde en streng i 2 felter med mindre at du strengen altså hans hansen befinder sig i et felt.....
med mindre at du har en MEGET MEGET speciel database, så er det altså ikke muligt.-...
Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
08. november 2000 - 14:10 #11
Tak for svarene allesammen, men nu har jeg altså selv fundet ud af det....

strSQL = \"SELECT * FROM database WHERE fornavn + \' \' + efternavn = Hans Hansen

Avatar billede lthrane Nybegynder
08. november 2000 - 14:45 #12
godt du fik det til at virke mike_64_dk.

Nu er jeg så bare nysgerrig: hvilken db har du
Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
08. november 2000 - 14:49 #13
SQL 7