Avatar billede pondus2000 Nybegynder
08. november 2000 - 11:22 Der er 15 kommentarer

Hvad er best?

Der er mange C++ programmer (f.eks microsoft visiul c++ og borland c++buil der). Men hvad er bedst.
Avatar billede borrisholt Novice
08. november 2000 - 11:24 #1
C++ Builder er nemmest !!

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
08. november 2000 - 11:25 #2
Ud over det kan den \"æde\" delphi kode!

Jens B
Avatar billede devia Nybegynder
08. november 2000 - 14:52 #3
Det afhænger helt af opgaven.
Skal du lave programmer med et flot og funktionelt Windows brugerinterface, er det helt klart Borland C++ Builder du skal ha fat i.
Skal du lave programmer der ikke kræver et grafisk brugerinterface, er der mange (MANGE) compilere at vælge imellem, bl.a.
Visual C++ (hvormed du også kan lave grafiske brugerflader, bare ikke så nemt, hurtigt og funktionelt som Borland C++ Builder)
Et gratis alternativ er DJGPP http://www.delorie.com/djgpp/ den er knap så let at gå til, men tilgengæld meget hurtig.

Jeg plejer selv at vælge efter opgavens karaktér, og bruger derfor flere forskellige.
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
09. november 2000 - 14:17 #4
Helt klart Borland C++

Microsoft Visual C++ er enormt svært at bruge, hvis der skal fremstilles Windows applikationer.

Derimod har Borland fremstillet et super interface med drag-n-drop, som kendes fra bla. Delphi og Visual Basic.

MS- Visual C++ kan man også bebrejde for at lave en masse unødig kode, som man godt kan undvære og derved fremstilles der naturligvis langsommere applikationer i forhold til Borland\'s lidt mere professionelle kode fremstilling.

Dog skal man huske på at Borland koster mere end Microsoft, men pris og kvalitet følges hånd i hånd i dette tilfælde
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
09. november 2000 - 15:21 #5
Jeg er ikke enig i de negative udtalelser om Visual C++.
Det er et fremragende o intuitivt program.
Dette bevises jo også af at et program som kdevelop til linux er en ren klon af Visual C++. Og linux folk er jo generelt ikke så vilde med Microsoft.

Jeg vil klart anbefale Visual C++.
Avatar billede borrisholt Novice
09. november 2000 - 15:23 #6
intuitivt> tjoe måsk men da på ingn måde sammenlignet med C++ Builder ... Hvorfor tro du at den er kommet til Linux ?

Jens B
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
10. november 2000 - 08:58 #7
Fordi de kan tjene penge på det?
Avatar billede borrisholt Novice
10. november 2000 - 09:06 #8
Ohhh ja ! Det er vel almindelig sund fornuft, når nu man driver en forretning ......

Anyway .... Så må du da medgive mig af C++ Builder er 500% mere intuitivt end VC++ ?

Iøvrigt hvis du er til MFC programmering og den slags kan man jo bare gøre det i C++ Builderen, mend hvs man gerne vil have et ordenligt interface til sin compiler (læs : Udviklings milijø), så har du ikke det i VC++ ...

Jens B
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
10. november 2000 - 09:17 #9
Jeg må indrømme at Builderen aldrig har tiltalt mig. Det skal så sige at jeg aldrig har arbejdet med builderen på professionelt plan.
Ihvertfald er jeg meget glad for at arbejde med Visual C++ til hverdag.

Men der er jo ikke nogen tvivl om, at det er en smagssag, og en vanesag.
Avatar billede lbs Nybegynder
11. november 2000 - 00:10 #10
jackonlinux du har ikke ret, du tager lige præcis fejl...

jeg kan kun spørge din om, hvorfor du tror Carmack valgte VC.

VC har måske en højere indlæringskurve, men det er det sejeste værktøj man kan få i længden
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
12. november 2000 - 00:04 #11
For at være helt ærlig tror jeg at det er en kamp om hvad man skal vælge og jeg mener ganske seriøst at Borland har gjort det meget bedre.

Microsoft Visual C++ er da naturligvis ikke et dårligt miljø - men IKKE bedre en Borland. De har trodsalt den største erfaring inden for disse områder. Jeg synes også det lader til at Borland vælger noget mere inovativt i forbindelse med interfacet.

Og angående K-develop. En ægte UNIX / LINUX programmør behøver ikke et fancy interface for at programmere.
PICO/midnight commander og GCC.
//////////////////////////////////////////////////
Jeg ved godt at et grafisk miljø i Linux er ved at være ultra populært, men seriøst...
Hvem ville køre med en ressource-krævende X-server og samtidig sige at \"det er nødvendigt\" - for vi kan ikke finde ud af andet....
Den må man længere ud på landet med. Linux er for nørder, MEN på vej til at blive menneskeligt.

Er programmering nødt til at være det?

Forresten : Inprise er væk Borland er genopstået.
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
12. november 2000 - 00:05 #12
MSV C++ virker nu stadigvæk, synes jeg mere skrabet i forhold til Borland
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
15. november 2000 - 14:36 #13
Her er hvad jeg vælger:

Til fremstilling af GUI-applikationer implementeret som almindelige programmer (EXE) vil jeg nok til enhver tid vælge Borland C++ Builder

Til fremstilling af COM komponenter, ActiveX controls, Active Server udvidelser, og alt det andet, der ikke kræver en GUI-interface, så er Visual C++ det eneste rigtige, jeg kan komme på.
Avatar billede alquesm Nybegynder
24. december 2000 - 15:13 #14
Jeg er enige i nogle af udtalerserne men sandelig også uenig i nogle af dem!

Jeg bruger selv både MSVC++ og Borland Builder. Spørgsmålet lyder: \"Hvilken er bedst?\"
Og svaret må være at det kommer MEGET an på hvad du skal programmere! Hvis du skal lave et omfattende program som du ved vil fylde flere hundredetusinder liniers kode, så BURDE du vælge MSVC++! Men hvis du skal lave et simpelt database program med en standard windowsbrugeroverflade, så brug builderen. Men husk altid på at builderen laver en MASSE kode for dig og det lærer man ikke særlig meget af. Der er nok også en grund til at ALLE størrer softwarefirmaer bruger MSVC fremfor Borlands builder. MSVC er meget mere struktureret og mere overskuelig. Dog skal det hertil siges at min builder nok er lidt OOD ! (out-of-date)
Men stadigvæk, hvis du skal lave din egen GUI til et spil, eller program så brug MSVC. Desuden synes jeg også at det er nemmere at bruge DirectX, OpenGL og lignende API\'er i MSVC end det er i builderen. Så hvis du regner med at du skal bruge dine \"programmingskills\" til noget professionelt, så vil jeg uden tvivl råde dig til at bruge MSVC !

Men Builderen er også god, men den er for nem at programmere i! Jeg selv startede i Klik&Play og elskede at lave spil, men jeg savnede noget mere kontrol over det jeg lavede. Så gik jeg over til Builderen og programmerede der og efter et års tid synes jeg igen at jeg manglede noget kontrol. Denne kontrol har jeg UDEN tvivl fundet i MSVC som nok er det mest kraftfulde værktøj til professionel programmering!

Håber ikke at jeg støder nogen! ;)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
13. marts 2001 - 15:55 #15
en lille indskudt sætning i religionskrigen. Jeg synes GCC er bedst! Ligeledse foretrækker jeg JDK\'et fra SUN fremfor borland jbulder eller visualj.

Hvorfor det ?

Man lære at få struktur på sin kode, og få en særdeles god feeling af sit program design.

Det kan godt være jeg er snotter til holde orden på min kode i visual programmer, men min erfaring er bare, at i visual programmerne så ender det med at være noget med at tegne en knap og skrive noget kode, som intet har at gøre med at lave strutkureret kode.

Detskal dog siges at når der skal gui på, så tager jeg fat i et visual program (altså EFTER koden er lavet), f.eks. jbuilder, da jeg det alt andet lige er væsenlig hurtigere at lave i disse programmer.

mvh
Brian