Avatar billede dtm Nybegynder
03. marts 2003 - 16:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rangliste....

Hej,
Jeg har en database, hvor jeg har en kolonne der bliver udfyldt med nogle point. jeg kan så ved hjælp af denne sætning: strSQL = "SELECT Sum(point) AS SumFelt FROM tabel1 WHERE medlem_id = " & id & ";"
set rs = Conn.Execute (strSQL) .... Lægge de point den pågældende spiller der er valgt sammen.... Men hvordan kan jeg så lave en side hvor der bliver lavet en rangliste, sådan at den spiller der har flest point, vil ligge øverst??... håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
03. marts 2003 - 16:43 #1
select sum(point) as mysum,member_id from tabel1 group by mysum,member_id sort by mysum desc

//akj
Avatar billede peter_t_n Nybegynder
03. marts 2003 - 16:44 #2
strSQL = "SELECT Sum(point) AS SumFelt FROM tabel1 WHERE medlem_id = " & id & ";" order by sumfelt desc
Avatar billede dtm Nybegynder
03. marts 2003 - 16:58 #3
Hvordan udskriver jeg så??

Kan jeg godt bruge "Do until" ??
Avatar billede dtm Nybegynder
03. marts 2003 - 17:31 #4
jeg kan ikke bruge noget af det her.... :-(
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. marts 2003 - 09:07 #5
er det asp du koder i ?? Det tror jeg .

set rs = conn.execute ("select sum(point) as mysum,member_id from tabel1 group by mysum,member_id sort by mysum desc"
response.write <table>
response.write "<tr>"
response.write "<td>Placering</td>
response.write "<td>Navn</td>
response.write "<td>Point</td>
response.write "</tr>"

if not rs.eof then
  do while not rs.eof
    i = i + 1
    response.write "<tr>"
    response.write "<td>" & i & ".</td>
    response.write "<td>" & rs("medlem_id") & "</td>
    response.write "<td>" & rs("mysum") & "</td>
    response.write "</tr>"
    rs.movenext
  loop
end if
response.write </table>

//akj
Avatar billede dtm Nybegynder
04. marts 2003 - 15:25 #6
ja det er i asp jeg koder i.....

Nu har jeg brugt det du har skrevet der, og kan godt følge dig. Men kan ikke få det til at virke.... får denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

/oddset-klubben/stilling.asp, line 50

Det må være her, der er en fejl i:

set rs = conn.execute ("select sum(gevinst) as mysum,medlem_id from odds group by mysum,medlem_id order by mysum desc") ??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. marts 2003 - 15:34 #7
prøv dette:
set rs = conn.execute ("select sum(gevinst) as mysum,medlem_id from odds group by medlem_id order by sum(gevinst) desc")
//akj
Avatar billede dtm Nybegynder
04. marts 2003 - 15:40 #8
Fedest!!!
Nu virker det.... :-)

Har så lige et tillægsspørgsmål.....

Under kolonnen "navn", som der er blevet lavet.... der viser den medlems-id'et. Det vil jeg jo så gerne have ændret til det navn som det id svarer til. Men navnene har jeg i en anden tabel, kaldet "medlemmer".... Kan man på en måde, få den til at hente dem istedet?? håber du forstår? :-)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. marts 2003 - 15:57 #9
Prøv denne.

set rs = conn.execute ("select sum(gevinst) as mysum,medlem_navn from odds ,medlemmer where odds.medlem_id = medlemmer.medlem_id group by medlem_navn order by sum(gevinst) desc")
Avatar billede dtm Nybegynder
05. marts 2003 - 16:42 #10
Bare rolig AKJ, du skal nok få pointene :-)

Men, jeg er lige nødt til at komme med det sidste spørgsmål.... Det har hele tiden kørt på at den skal lægge feltene sammen. Men hvad nu hvis jeg hellere ville, at den skal gange dem allesammen sammen....??