Avatar billede benoit Nybegynder
01. marts 2003 - 19:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Form gemmer ikke hver 2. gang.

Jeg har en form der indeholder 13 text felter. Ved onlad loades i dette tilfælde en profil ind med fx. navn, adresse, brugernavn, adgangskode osv.
Når man trykker på Submit smides man over på en anden side, der gemmer ændringerne, og siden logger en ud af siden.

Hvis man så logger ind igen og laver ændringer nøjagtigt på samme måde så huskes ændringerne ikke. Ikke før anden gang.
Jeg har forsøgt at lave en OnLoad i Javascript, men det gjorde ingen forskel.

Er der nogen bud?
Avatar billede alrua Nybegynder
01. marts 2003 - 19:12 #1
du kunne jo starte med at poste scriptet? :)
Avatar billede benoit Nybegynder
01. marts 2003 - 19:21 #2
Okok... Kunne du ikke tage den i hovedet? :-)

Dette er det script der skal gemme det hele. Eller rettere: den skal gemme $new i $all[$ID].
-------------------------------------------------------
<?
// GEM DET HELE
if( strcmp($pw1,$pw2)==0) { // passwor er ens
  if (strcmp($pw1,"")<>0) { //pw er ikke tomt
    if (strcmp($un2,"")<>0) { // brugernavn er ikke tomt
      if ((!is_file($path."$un2".".txt")) && (strcmp($un, $un2)<>0)) { // findes det omdøbte sight? Hvis ja, så gemmes ikke?
      // rename Website
      if (is_file($path."$pe".".txt")) rename($path."$pe".".txt",$path."$un2".".txt");
      } else { // nyt sight eksisterer

    // generer linien

    $new="$dn".":"."$adr1".":"."$adr2".":"."$husnr".":"."$zip".":"."$city".":"."$tlf1".":"."$tlf2".":"."$m1".":"."$m2".":"."$un2".":"."$pw1".":"."$inst".":"."$ri".":"."$news".":\n";
    //echo "$new"; // udskriv linie på skærm.

    $all[$ID]=$new;
    // gem linien sammen med de andre.
    $fil=fopen($path."folk.dat","w");
    for ($i=0; $i<count($all); $i++) fwrite($fil, $all[$i]);
    fclose($fil);

    }

    } // brugernavn er ikke tomt.

  } // PW er ikke tomt

} // passwor er ens
Avatar billede alrua Nybegynder
01. marts 2003 - 19:26 #3
hmm...man bruger normalt != og ikke <> for at checke om noget ikke er lig med...

tror nu ike det er det...du kan jo prøve med noget debug-tekst? (for at se hvor langt scriptet kommer...) :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2003 - 19:28 #4
Hvorfor udskriver du ikke bare $new ?
Avatar billede benoit Nybegynder
01. marts 2003 - 19:29 #5
Scriptet går igennem, jeg får ikke fejl. Jeg får endda udskrevet $new variablen korrekt på de rigtige tidspunkter...
Du har ret i != ... Jeg tror heller ikke lige det er det der klarer det...
:-)
Avatar billede benoit Nybegynder
01. marts 2003 - 19:37 #6
*Sukker* Jo, jeg har fundet fejlen. Man skal jo lige styre sine sine tuborgklammer! ;-)

Tak for indsatsen...
/B
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2003 - 20:55 #7
<ole>

Om 'man' normalt bruger != eller <> kommer ganske an på, hvem 'man' er. <> er absolut ligeså gangbar som != i PHP.
Personligt bruger jeg altid <> i PHP, men != JavaScript - ikke af anden grund end vane  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede benoit Nybegynder
01. marts 2003 - 22:03 #8
Så er det på plads, tak for det Ole!

Lukker dermed emnet.