Avatar billede ziax Nybegynder
01. marts 2003 - 18:21 Der er 10 kommentarer

Hvilken editor?

Jeg vil lære C++, som mit 3. sprog, derfor spørger jeg:

Hvilken editor er den bedste? Hvad bruger I?
Microsoft Visual C++? Hvilken version? Den nye i .Net?
Borland C++?
Dev C++

Hvis I begrunder jeres valg, ville det være cool :-)
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 18:24 #1
Jeg bruger vim (til Windows) til simple programmer:
http://vim.sourceforge.net/
Sammen med MinGW (samme compiler som dev-cpp).

Til størrer projekter ville jeg benytte MSVC++ - hvis jeg da ellers bare havde det.. :-)
Avatar billede alrua Nybegynder
01. marts 2003 - 18:25 #2
jeg bruger visual studio .net - godt nok til at kode c#, men den kan jo også tage c++ .net

jeg synes det er en dejlig editor fordi den kender alle funktioner osv, så man har den lige ved hånden.
eneste problem (for dig..) er at vs.net kun understøtter .net-versionen af c++...
Avatar billede human Nybegynder
01. marts 2003 - 18:26 #3
Jeg bruger Microsoft Visual C++.
Har prøvet dev-cpp og Borland's..

Men synes Microsoft's er den bedste :o)
Avatar billede d34c0n Praktikant
01. marts 2003 - 18:29 #4
Microsofts Visual C++ 6.0 kan man da ikke kalde dårligere end .NET, der er næsten ingen forskel. v6.0 er fin nok for mig!
Avatar billede soreno Praktikant
01. marts 2003 - 18:32 #5
Jeg synes det IDE der følger med dev-cpp pakken er rigtig dårlig.
Men compileren er glimrende (til mit brug).
Avatar billede ladyhawke Novice
01. marts 2003 - 22:03 #6
Borland Builder er rigtig god hvis du vil lave grafiske brugerflader, MEGET nemmere end Visual C++. Begge er stærke værktøjer, men for en "begynder" er det meget nemmere at begynder på Builderen (har brugt begge dele!)
Avatar billede tam Nybegynder
02. marts 2003 - 02:33 #7
Det eneste jeg har brugt i nogle år er Visual Studio. Nu bruger jeg næsten kun Visual Studio .NET, det er en rigtig rigtig god IDE og nok markedets bedste debugger :)

Og selvom det hedder Visual Studio .NET, laver C++ compileren alså ganske almindelige programmer, som default, som kører fint uden noget .NET runtime...
Avatar billede jpk Nybegynder
02. marts 2003 - 10:56 #8
Jeg foretrækker MS VC++ 6.0 / .NET
Borland Builder er nok lidt lettere at komme igang med, men jeg kan bedre lide VC++'s stil.
Avatar billede olennert Nybegynder
03. marts 2003 - 11:30 #9
Jeg bruger GNU emacs. Den er free software (free som i speach, ikke som i beer), og multi-platform. Hvis der er noget emacs ikke kan, så finder du bare (eller koder selv) en elisp-pakke der får emacs til at kunne det du gerne vil (M-x load-library sub-water-point-welding, og så kan emacs pludselig undervandspunktsvejse :-) ).

Jeg bruger emacs til Java, C++, tekstfiler og LaTeX. Man kan også bruge emacs som newsreader, e-mail klient og meget mere.

emacs er ifølge rygter en forkortelse for Eight Megabytes And Constantly Swapping. Det er ikke et problem mere, med den RAM-mængde der er i nutidens maskiner.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
03. marts 2003 - 16:03 #10
Jeg bruger Dev-C++.
En glimrende editor, kan faktisk klare alt. Understøtter også ANSI-C
og er nem at sætte op og bruge. En god "standard" editor uden alt muligt ubrugeligt, lige til at gå til :)