Avatar billede niwikr Nybegynder
01. marts 2003 - 18:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ændre next autoindex

Hej Der sker mystiske ting

Jeg har en tabel hvor id er auto incrementet. På besynderlig vis er next autoindex blevet 2,147,483,647

hvordan fanden kan det ske?

Nå men, men sket er sket, og jeg kan ike indsætte flere records, jeg får fejlen:

Duplicate entry '2147483647' for key 1

Jeg regner med at det er fordi den er nået max. og derfor tildeler samme id nemlig 2147483647 hver gang.

Men jeg er ca. kun nået til 4000, hvordan får jeg sat next auto index til noget lavere????

håber nogen kan hjælpe, jeg eer desperat og frustreret

NB! har prøvet med

ALTER TABLE tabelnavn, auto_increment=4000;

det æder den uden fejlmeddeleser, til trods for ingen ændring finder sted.???
Avatar billede ahv Nybegynder
01. marts 2003 - 18:30 #1
Du kan ikke ændre auto_increment til et lavere nummer, kun et højere.
En hurtig måde at ændre dem alle til 1, 2, 3 osv osv. ville vel være at lave et asp eller php dokument der kører dem alle igennem og retter deres id.
Avatar billede niwikr Nybegynder
01. marts 2003 - 18:48 #2
Jeg har nu selv fundet fejlen.

Det skyldes at je ghar tvunget negative numre (jeg store idiot!!), fordi jeg havde brug for nogle reserverede numre/id´s . Det har af en aller anden grund fået next autoindex til at gå til max. (dont know why?).

Løsningen er blevet at jeg tog et dum af data. Tømte tabellen, og derfor kørte data ind uden negative id´s.
Avatar billede ahv Nybegynder
19. maj 2003 - 07:35 #3
Skal vi ikke få lukket her?
Avatar billede niwikr Nybegynder
03. januar 2006 - 13:08 #4
lukker