Avatar billede supermand69 Nybegynder
01. marts 2003 - 14:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

<div> i table

Hej...

hvordan kan jeg smide en en anden html fil ind i en <div> i en table??

måske sådan her:
<div id="name"></div>

men hvordan virker det???
Avatar billede timealert Nybegynder
01. marts 2003 - 14:27 #1
brug en iframe:
<iframe name="NAME" src="nyt.htm" width="500" height="310" scrolling="auto" frameborder="0">
</iframe>
Avatar billede supermand69 Nybegynder
01. marts 2003 - 14:32 #2
jeg bruger en iframe i forvejen... så på nightleif.dk at det kunne lade sig gøre på en eller anden måde...

ude i venstre side under menuen... med ulæst post osv
Avatar billede timealert Nybegynder
01. marts 2003 - 14:32 #3
du kan evt. se en iframe "i aktion" her www.centric.dk
Her har jeg 1 iframe i midten af siden, og det er i den de "nye" sider kommer frem, når man trykker i menu'en.
Avatar billede timealert Nybegynder
01. marts 2003 - 14:34 #4
ups. sad og dkrev da du postede din besked.

Så kan jeg desværre ikke svare dig
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 14:35 #5
du kan også fra script skrive til div'ens innerHTML:

name.innerhtml="<b>Dette er en test</b>"
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 14:36 #6
Sorry I JavaScript name.innerHTML da js er casesensitiv
Avatar billede supermand69 Nybegynder
01. marts 2003 - 14:36 #7
mausing -->

hvordan det?? kan man så også få den til at auto refreshe en gang i mellem?
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 15:00 #8
kode kommer om 15 min.
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 15:08 #9
Autorefresh ikke helt forstået skal den finde en side på din server eller hvad.?
<script language=javascript>
function loadtest()
{
  name.innerHTML = "tekst"

}
</script>
<body onload="window.setTimeout(loadtest,60000)">

Function loadtest bliver kørt engang i minuttet 60000 milisec.
Avatar billede supermand69 Nybegynder
01. marts 2003 - 15:09 #10
mausing --> det er fordi der skal være noget PHP kode i den include fil :)
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 17:33 #11
Hvis det er en includefil, skal du på en eller anden måde tildele den til en javascript variabel, således at den er tilgænegelig for scriptet som en string

noget a'la

<script language=javascript>

var divHTML = "<kildekoden fra den fil du ville include>"

function loadtest()

{
  name.innerHTML = divHTML
}
</script>
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 17:36 #12
Jeg kom lige til at tænke på om din PHP kode så bliver kørt, da jeg ikke er helt sikker på hvordan div'en fortolker den HTML der smides ind i den, men jeg er ret sikker på at PHP koden ikke bliver kørt, da alt det her foregår clientside og ikke på serveren. så det holder nok ikke.
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 17:40 #13
Jeg må sige at den eneste måde det umiddelbart vil virke på er med en iFrame :(

Da div'en ikke render dit serversite kode (PHP)

Jeg ville nok selv løse det ved at bruge XML HTTPrequest kalde en phpside på serveren og lade den returnere det Html jeg ville skrive i diven, men det er ikke 100% NS kompatibel
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2003 - 18:04 #14
<ole>

Den bedste og mest X-browser løsning er, at lave en skjult iframe, der refreshes med jævne mellemrum og skriver op i div'et:

<script type="text/JavaScript">
function writeToDiv(txt) {
    document.getElementById("txtDiv").innerHTML = txt;
}
</script>

<div id="txtDiv"></div>

<iframe src="fil.php"
    style="position:absolute;width:1px;height:1px;visiblity:hidden;"></iframe>

I din php-fil 'fil.php' skriver du:

<script type="text/JavaScript">
window.onload = function() {
  parent.writeToDiv(document.body.innerHTML);
  setTimeout("location.reload(true)",5000);
}
</script>

Så bliver der skrevet ind i div'et hvert 5. sekund

/mvh
</bole>