Avatar billede farrahi Nybegynder
01. marts 2003 - 12:12 Der er 4 kommentarer

kald af data fra mysql ved asp

Jeg har en simpel hjemmeside mad en access databse som fungere udemærket (databesen indeholder kun nøgle få oplysninger)
Nu har jeg fået web hotel hos en udbyder der nok har asp og mysql men ikke access. Hvad gøre jeg nu?
Jeg er ikke nørd og ønsker heller ikke være men kan lide at lave hjemmesider. Jeg har selv ikke mysql.
Med venlig hilsen
cfa
Avatar billede mausing Nybegynder
01. marts 2003 - 21:20 #1
Du skal have din udbyder til at lave en Data Source Name på serveren der peger på din MySQl database
Dim ConnStr = "DSN=Udbyders DATA SOURCE NAME;DRIVER={MySQL}"

    Set dbConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    dbConn.Open Constr
Avatar billede joshin Nybegynder
02. marts 2003 - 16:45 #2
De oplysninger du får fra din udbyder indsættes i:

' * Database connection
' the connection objects
Dim objMyConn, strConnectionstring, strSql, objRS

' define the connection string
'                    |Databasedriver|    Servername  |  Databaname  | User  | password
strConnectionString = "driver={MySql};server=server/ip;database=db-name;uid=user;pwd=password"

' establish a connection to the database
Set objMyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objMyConn.Open strConnectionString

herefter alm sql (her gemt i strSql)
Set objRS = objMyConn.Execute(strSql)
....
Avatar billede unsigned Nybegynder
06. marts 2003 - 02:34 #3
Det skulle vel ikke være B-One, du er skiftet til? Jeg har samme problem, se http://www.eksperten.dk/spm/324949
Avatar billede unsigned Nybegynder
06. marts 2003 - 02:38 #4
-> joshin  Du demonstrer fint, hvordan man konnekter til en MySQL database. Men det er jo ikke gjort med det. Tabellerne i MySQL databasen skal oprettes og posterne fra Access databasen skal konverteres og lægges over i MySQL databasen.