Avatar billede daddy-o Nybegynder
28. februar 2003 - 11:04 Der er 1 kommentar

kan ikke oprette bruger i mysql

Hej..

Jeg har et lille script jeg vil smække ind i i mysql via phpmyadmin men når jeg gør det får jeg en fejl hvad kan der være glat???

her er scriptet:

INSERT INTO user (Host, User, Password, Select_priv, Insert_priv, Update_priv, Delete_priv, Create_priv, Drop_priv, Reload_priv, Shutdown_priv, Process_priv, File_priv, Grant_priv, References_priv, Index_priv, Alter_priv) VALUES ('localhost', 'mail', PASSWORD('hej'), 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N');

INSERT INTO db (Host, Db, User, Select_priv, Insert_priv, Update_priv, Delete_priv, Create_priv, Drop_priv, Grant_priv, References_priv, Index_priv, Alter_priv) VALUES ('localhost', 'mail', 'hej', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y ');
flush privileges;

create database mail;

her er fejlen de kommer med:

Fejl

SQL-forespørgsel :

INSERT INTO user( Host, User,
Password , Select_priv, Insert_priv, Update_priv, Delete_priv, Create_priv, Drop_priv, Reload_priv, Shutdown_priv, Process_priv, File_priv, Grant_priv, References_priv, Index_priv, Alter_priv )
VALUES (

'localhost', 'mail', PASSWORD( 'hej' ) , 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N', 'N'
)

MySQL returnerede:

Duplicate entry 'localhost-mail' for key 1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. februar 2003 - 11:35 #1
du har allerede et felt med samme værdi i host og user felterne i tabellen user.