Avatar billede dragster Nybegynder
28. februar 2003 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Seriel Kommunikation

Hejsa.

Jeg sidder og roder med et GSM modem, og skal bruge et program, hvor jeg via consolen på min Linux Box, skal kunne sende AT kommandoer.
Nogen der kender et sådan program ?
Avatar billede herlock Nybegynder
28. februar 2003 - 12:10 #1
minicom
Avatar billede herlock Nybegynder
28. februar 2003 - 12:10 #2
Avatar billede dragster Nybegynder
11. marts 2003 - 13:07 #3
Tror ikke jeg har forklaret mig ordentlig :-)

Det jeg gerne vil kunne er at, sende kommandoer direkte via consolen eks:
echo "atd12345678" > program-jeg-mangler /dev/ttyS1

Hvordan kan dette gøres ??
Avatar billede dragster Nybegynder
23. april 2004 - 23:50 #4
Laaaaangtid siden den er oprettet, lidt noget vrøvl jeg fik skrevet dengang :-) Glemte at vidst at skrive at det skulle ske i et perl script, det havde måske hjulpet lidt :-)
Men tak for svaret herlok, det er godt nok over et år siden, men pointene skal du da have :-)