Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
27. februar 2003 - 16:45 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Peer to peer er da ikke ulovligt?

Jeg ville gerne vide om P2P programmer er ulovlige, så som Kazaa (lite), edonkey, Direct connect eller bearshare. Det er vel da lovligt at have installeret så længe du ikke downloader ulovlige, MP3, film eller programmer?
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 16:47 #1
Programmerne er lovlige , de må bare ikke andvendes til at hente copyrightede programmer , spil og musik med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2003 - 16:47 #2
ganske rigtigt! Programmerne som sådan er lovlige nok :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. februar 2003 - 16:47 #3
du her helt ret, det er kun brugen af dem til ophavsretsbeskyttet materiale der er ulovligt
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. februar 2003 - 16:48 #4
ih hvor er vi dog enige ;-)
Avatar billede brops Nybegynder
27. februar 2003 - 16:48 #5
tja det kommer an på om din maskine fungere som en serve hvis dette er tilfældet er det ulovlig, hvis ikke du får tilladelse, ved at der er få mindre bynet der bruger det blandt andet et mindre i en lillew by uden for odense.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
27. februar 2003 - 16:49 #6
Men jeg har hørt noget om at Kazaa skulle sende IPerne der connecter til TDC men kun dem der havde abonnoment, passer det?
Avatar billede brops Nybegynder
27. februar 2003 - 16:49 #7
lillew = lille , og ja ellers er det lovligt
Avatar billede brops Nybegynder
27. februar 2003 - 16:51 #8
nope, disse logscrips er det ikke tillads at vidregive uden en dommerkendelse, så vidt jeg husker
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 16:52 #9
*S* , ja ellers kommer de slemme Co-admins efter os.
Vi er da nogle stykker der er blevet truet med fysisk vold !!!
http://www.eksperten.dk/spm/317046  - Kommentar: n0rmality 25/02 2003 23:49:17
Avatar billede drumm Nybegynder
27. februar 2003 - 16:53 #10
Kazaa sender ikke IP adresser til TDC direkte - men hvis du har TDC, så logger TDC al trafik imellem dig og Internettet (det skal de ifølge loven). Cybercity  og andre udbydere gør det samme.

Det kan bruges, hvis man kommer med en dommerkendelse, til at få udleveret oplysninger om personer, som har ulovlige ting på deres server m.v. Antipiratgruppen fik en dommerkendelse pga. ting, som folk havde liggende på deres Kazaa og eDonkey servere.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
27. februar 2003 - 16:56 #11
Ja men de kunne da også bare lade være med at share!:-/ Mange tak for oplysningerne, der er kun 5 points til hver havde ikke lige mere! sry
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. februar 2003 - 16:57 #12
takker for point :-)
Avatar billede brops Nybegynder
27. februar 2003 - 16:59 #13
de var så lidt og selv tak
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2003 - 17:00 #14
5 point er fint , takker.*S*