Avatar billede jackonlinux Nybegynder
27. februar 2003 - 12:52 Der er 17 kommentarer

Visual C++ 6 ActiveX control

Jeg sidder og arbejder på en ActiveX control. Og bruger til at test "ActiveX Control Test Container"...

Se det har virket fint i noget tid. Men pludselig kommer den med at den ikke kan åbne min kontrol. Hmm fint nok.
Min kode fejler ingenting. NÅ.
Så jeg fjerner CLSID og interface entries fra Reg og håber så på at jeg kan få det til at virke, men nu vil den slet ikke registere kontrollen?? Er det nogen der kender det problem og har kunnet finde en løsning?
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 12:59 #1
Rebuild All..?
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
27. februar 2003 - 13:04 #2
no tried that
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 13:06 #3
Og du har naturligvis prøvet at genstarte maskinen..?
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 13:11 #4
Hvilken fejl giver VC++ dig når den forsøger at registrere kontrollen?
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
27. februar 2003 - 13:24 #5
Ingenting. Compileren siger følgende:

Deleting intermediate files and output files for project 'TrafficSignal - Win32 Debug'.
--------------------Configuration: TrafficSignal - Win32 Debug--------------------
Creating Type Library...
Processing D:\project-fusk\TrafficSignal\TrafficSignal.odl
TrafficSignal.odl
Processing D:\apps\Microsoft Visual Studio\VC98\INCLUDE\oaidl.idl
oaidl.idl
Processing D:\apps\Microsoft Visual Studio\VC98\INCLUDE\objidl.idl
objidl.idl
Processing D:\apps\Microsoft Visual Studio\VC98\INCLUDE\unknwn.idl
unknwn.idl
Processing D:\apps\Microsoft Visual Studio\VC98\INCLUDE\wtypes.idl
wtypes.idl
Compiling resources...
Compiling...
StdAfx.cpp
Compiling...
OurTrafficSignal.cpp
TrafficSignal.cpp
TrafficSignalCtl.cpp
TrafficSignalPpg.cpp
Generating Code...
Linking...
  Creating library Debug/TrafficSignal.lib and object Debug/TrafficSignal.exp
Registering ActiveX Control...

TrafficSignal.ocx - 0 error(s), 0 warning(s)

Så der skulle jo umiddelbart ikke være noget problem.
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 13:27 #6
Men du er sikker på, at den IKKE er registreret?
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
27. februar 2003 - 13:30 #7
Ja.
Jeg kan ikke vælge den i Container Testeren og dens CLSID eksisterer ikke i reg. Den har jeg så fjernet selv også. For at lade reg opdatere
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 13:39 #8
Kan du finde den i listen File->Register Controls...?
Hvis ja, kan du prøve at un/register den.
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 13:40 #9
Altså, i ActiveX Control Test Container'en...
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
27. februar 2003 - 13:48 #10
nej jeg kan ikke finde den. Men jeg kan register den igen.
Dog så fremkommer den dog ikke i listen bagefter desværre. Så det gav intet. Jeg har så prøvet med nogen andre kontroller som vi selv har lavet og andre. F.eks. Adobe PDF ActiveX -og de fremkommer dog i listen. Men når så de skal fremkomme i Containeren -så fortæller den mig om uspecifik fejl.
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 13:53 #11
Kan du heller ikke finde den i VC++?
(Project->Add to Project->Components and Controls, Registred ActiveX Controls)
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
27. februar 2003 - 13:56 #12
Nej jeg kan heller ikke se den dér. Der kan jeg dog se andre af vores kontroller, men når den den så klikkes på så fortæller den mig at de heller ikke kan findes.
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:12 #13
Tja, så ved jeg ikke rigtig...
Måske du kan give kontrollen en ny CLSID og rekompilere.
Avatar billede miknil Nybegynder
27. februar 2003 - 14:18 #14
Prøv at afregistrere controllen manuelt:

regsvr32.exe /u minkontrol.exe

så får du ryddet ordentligt op i registry.

miknil
Avatar billede miknil Nybegynder
27. februar 2003 - 14:20 #15
Det er den korrekte måde at afregistrere et COM-objekt på, ellers har du rester hængende i registry.
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
19. marts 2003 - 15:02 #16
miknik -> svar lige point's on the way :)
Avatar billede miknil Nybegynder
21. oktober 2005 - 22:38 #17
Et par år for sent ?