Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 12:20 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Gemme i registreringsdatabasen

jeg er lige begyndt at lærer noget om Visual Basic, og kunne godt tænke mig at vide hvordan man gemmer data i registreringsdatabasen. jeg ville gerne have et lille text-felt hvor jeg kan skrive en værdi og der efter trykke på en knap, hvorefter programmet gemmer værdien i registreringsdatabasen.
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 12:24 #1
her er et eksempel:

SetReg "CurTest", "sBruger", sBruger

Public Function SetReg(psSektion As String, psNøgle As String, psVærdi As String) As String
'On Error GoTo ErrH

  SaveSetting "DinexAutomation", psSektion, psNøgle, psVærdi
  Exit Function

ErrH:
'mCls.fsoCls.Fejl "Fejl: regClass - SetReg"
'Resume Next
End Function
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 12:25 #2
Brug f.eks. en knap:

sub DinKnap_Click()
SetReg "CurTest", "sBruger", "Karl Muggenbær"
end sub
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 12:32 #4
Her gemmes din værdi:
HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\#
SaveSetting #, psSektion, psNøgle, psVærdi
Avatar billede driis Nybegynder
27. februar 2003 - 12:34 #5
Og, hvis du har VB .NET findes der en færdig klasse til det, Microsoft.Win32.Registry - F.eks.:

Dim R As Microsoft.Win32.RegistryKey
R = Microsoft.Win32.Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows")
Avatar billede driis Nybegynder
27. februar 2003 - 12:36 #6
.. hvis du har VB 6 eller tidligere og vil gemme værdier i andre nøgler end "VB and VBA Program Settings", skal du kigge på nogle Windows API kald, jeg kan anbefale dig at starte med at kigge på http://www.allapi.net/apilist/r.shtml
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 12:49 #7
Hej driis, er API kald ikke en smule voldsomt når man er begynder? Men ellers vil jeg tilslutte mig.

inter! hvis du er intresseret kan jeg sende dig en klasse fil hvor der både anvendes vb-code og API...
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 12:51 #8
den værdi jeg vin ændre på ligger her: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 12:53 #9
jeg har VB 5.0
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 12:57 #10
jrl0469, hvad er API og hvad kan din "klasse fil"???
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 13:14 #11
Hej inter
Ja altså API (Applications Programing Interface) er: windows programmering. Du kan f.eks. foretage alt tænkeligt i registreringsdatabasen, tvinge lukning af programmer og meget mere, det er vist omkring 2500 functions der kan anvendes. API bruges i større udstrækning blandt C programøre end vb-ies...

Min klasse fil har 7 functions hvor af 4 er API baseret og 2 er vb baseret, der er tale om at skrive og læse samt sætte tilladelser.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main - kan redigeres med denne klasse...
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 13:20 #12
Undskyld 6 functions!
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 13:40 #13
så lad mig prøve denne fil
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 13:43 #14
Ok inter. Er du bekendt med klasse moduler?
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 13:46 #15
dunno hvad klasse moduler er :D
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 13:48 #16
Øhbø, vil du have kilden som tekst (her) eller vil du angive en e-mail adresse jeg kan sende den til?
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 13:51 #17
E-MAIL henrikmh@hotmail.com
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 13:53 #18
hvis du skal have point skal du skrive et svar
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 13:58 #19
10-4
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 14:33 #20
men din .cls fil er corrup
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
27. februar 2003 - 15:00 #21
Jeg er lige kommet i tanke om at du bruger vb5.0 men som nævnt i mailen (sendt til henrikmh@hotmail.com) vil jeg gerne hjælpe dig. Jeg må gå nu men er tilbage på pinden 7:00 fredag 28/2-03