Avatar billede vovhund Nybegynder
07. november 2000 - 09:16 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Edit1

Hvordan laver man et password-program?
Brugeren skal intaste et password, som f.eks. kunne være \"password\".

Hjælp mig HURTIGST muligt!!!

Vovhund
Avatar billede borrisholt Novice
07. november 2000 - 09:19 #1
Send en e-mail til jeg@Borrisholt.com så skal jeg sende dig et komplet eksempel

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
07. november 2000 - 09:20 #2
Hov Jens@Borrisholt.com

Jens B
Avatar billede lsn Nybegynder
07. november 2000 - 09:20 #3
Procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
with Edit1 do
begin
if Text := \'password\' then
showmoessage(\' Koden er rigtig. \');
if not(text := \'password\') then
showmessage(\' Koden er forkert. \');
end;
end.
Avatar billede vovhund Nybegynder
07. november 2000 - 09:22 #4
Tak LSN. Endelig kan du svare på et spørgsmål.
Avatar billede borrisholt Novice
07. november 2000 - 09:25 #5
Problemer er blot at det er det samme password .. hvergang og at LSN svar ikke kan kompilere ...

Udover det så virker sætningen \"Endelig kan du svare på et spørgsmål\" lidt underlig i forhold til at vovhund er oprettet igår ....

Jens B
Avatar billede picard Nybegynder
07. november 2000 - 09:26 #6
Hvis det skal være meget simpelt:

så et edit komponent på formen.
i Edit komp. properties vælger du passwordchar og indsætter en *
Det laver alle tegnene der bliver indtastet om til en stjerne (set fra brugeren)

Hvis dit password ikke skal kunne laves om, laves en (global)variable, der indeholder kodeordet. PassVar := \'password\'

Indsæt en knap på formen. I kanppens onclick event laver du en simpel forespørgelse:

  if Edit1.text = PassVar then
  begin
    ...
  end
  else
  begin
    showmessage(\'Du har indtastet forkert password\')
    ... //Evt. en tæller der registrere hvor mange forsøg den pågældende bruger har haft
    ...
  end

Meget hurtigt.

Det kan godt tænkes at du skal have krypteret dit password, hvis informationer er meget følsomme !!

Picard
Avatar billede picard Nybegynder
07. november 2000 - 09:30 #7
300 point for et så nemt spg. er måske også en smule overdrevet ikke LSN, hov undskyld jeg mener vovhund ;o)

Avatar billede delphi Nybegynder
07. november 2000 - 09:34 #8
Ér det bare mig, eller lugter i andre også en lille rotte her???

Vovhund opretter sig selv, og bruger samme dag samtlige sine 300 points på et pære nemt spørgsmål og giver dem til vores allesammens yndlings fusker LSN lige efter Borrisholt allerede har svaret på spørgsmålet - givetvis med et svar der er profesionelt i modsætning til LSN\'s noget håbeløse svar!

Delphi
Avatar billede delphi Nybegynder
07. november 2000 - 09:35 #9
Jeg får lige fat i admin!!!!

Delphi
Avatar billede borrisholt Novice
07. november 2000 - 09:36 #10
Netop delphi, hvor skulle vovhund ellers kende LSN\'s status fra ?

Jens B
Avatar billede delphi Nybegynder
07. november 2000 - 09:39 #11
Jeg har lige oprettet et spørgsmål til Admin i Forslags kategorien.  Det er nr. 2 på en uge.

Er det egentligt den rigtige kategori?  Hvis ikke, hvor skal man egentligt gøre det?

Delphi
Avatar billede borrisholt Novice
07. november 2000 - 09:40 #12
Delphi du laver bare en reply på en af de mails du har modtaget fra mail roboten, så ender den hos admin.

jens B
Avatar billede delphi Nybegynder
07. november 2000 - 09:45 #13
Ok, men SUCCESSS!!  LSN og VOVHUND er nu smidt på porten.  Godt gået Andreas!

Delphi
Avatar billede picard Nybegynder
07. november 2000 - 10:02 #14
SMUKT, ja der var sq ingen tvivl i mit sind om at de snød. Gad vide om der var doping involveret...............hmmmmmmmmmmmmmm
Avatar billede delphi Nybegynder
07. november 2000 - 10:18 #15
Jeps, så mangler vi lige BanjoDan og Aventtech.com
Avatar billede tknudsen Nybegynder
07. november 2000 - 12:00 #16
godt gået - fra nu af figurerer i allerhøjest på min personlige rottefænger liste :-)

Seriøst set synes jeg det er det rigtige der er hent...
Avatar billede lsn1 Nybegynder
07. november 2000 - 14:36 #17
NEJ. Og til den der smed mig ud:
1. Der stod ingen steder på Eksperten.dk, at man ikke må oprette flere brugernavne.

2. Hvis det ikke er tilladt, så hviste jeg det ikke.

3. Man kan ikke straffe en, der har gjordt noget, som han/hun ikke har måtte gøre, men som han/hun ikke hviste at han/hun gjorde.

LSN
Avatar billede lsn1 Nybegynder
07. november 2000 - 14:52 #18
Der var ikke doping involveret...

LSN
Avatar billede borrisholt Novice
07. november 2000 - 14:53 #19
Lasse > En ting er at oprette flere brugernavne, noget helt andet er at overføre points fra en bruger til en anden ... Det kan da på ingen måde komme bag på dig ?

Jens B
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. november 2000 - 14:59 #20
Kapret fra http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml :

\"Det er kun tilladt at oprette én bruger pr. person, således at man ikke anvender forskellige idenditeter, og dermed også har mulighed for at tildele sig selv point.\"
Avatar billede delphi Nybegynder
07. november 2000 - 15:12 #21
>>NEJ.
Nej hvad???  ingen doping eller ikke pænt gjort eller hur?

>>Og til den der smed mig ud:
Det var Andreas.  Han er i alt beskedenhed admin her på stedet (eller så du kan forstå det: han er GUD her.  Som i det virkelige liv, så er Gud er ikke altid retfærdig, men hans handlinger er normalt rimeligt morsomme ellre interessante at observere for udeforstående).

>>1. Der stod ingen steder på Eksperten.dk, at man ikke må oprette flere brugernavne.

Check under Eksperten regler.  Der finder du følgende sætninger:

* Det er kun tilladt at oprette én bruger pr. person, således at man ikke anvender forskellige idenditeter, og dermed også har mulighed for at tildele sig selv point.
* De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.

Du ovetådte begge regler (som i øvrigt er de første og vigtigste af dem alle).

>>2. Hvis det ikke er tilladt, så hviste jeg det ikke.

Se det er selvfølgeligt ærgerligt, men du har selv ansvar for at vide og finde ud af hvilke regeler der gælder i ethvert samfund du bevæger dig i - det skulle ikke engang undre mig om man ikke \"skriver under\" på netop dette idet man opretter sig som bruger her på stedet.

>>3. Man kan ikke straffe en, der har gjordt noget, som han/hun ikke har måtte gøre, men som han/hun ikke hviste at han/hun gjorde

Prøv den i byretten!

Hold nu op junior.  Du ved at det du gjorde var forkert, ellers ville du ikke ha\' lavet det håbløse forsøg på at oprette/besvare et spørgsmål.  Citatet \"Tak LSN. Endelig kan du svare på et spørgsmål\" stinker langt væk.  Glem det!  Du fuskede, blev busted og røg ud - så nemt er det!

Delphi
Avatar billede rfogh Nybegynder
07. november 2000 - 15:31 #22
Hehe... DØD OVER ROTTERNE!!!
Avatar billede el_gnu Nybegynder
07. november 2000 - 15:51 #23
hæ hæ

\"Man kan ikke straffe en, der har gjordt noget, som han/hun ikke har måtte gøre, men som han/hun ikke hviste at han/hun gjorde\"

hvilken retssikerhed ville der ikke være hvis det udsagn var gyldigt :-)
Avatar billede rfogh Nybegynder
07. november 2000 - 15:55 #24
Denne ville falde bort:

\"Thi kendes for ret. Tiltalte, vovhund, kendes sindsforvirret i gerningsøjeblikket, og idømmes psykriatisk behandling!\"
Avatar billede lsn1 Nybegynder
07. november 2000 - 16:38 #25
Nå det var der, det stod. Okay. Til den der er webdesigner på Eksperten.dk:

Næste gang du opdaterer Eksperten.dk, bedes du gøre det lidt mere synligt, med \"regler\", eller at reglerne står der, hvor man opretter sit brugernavn.

Hvorfor må man egentlig ikke tildele sig selv point?
Må jeg gerne få en RIGTIG god forklaring?

LSN
Avatar billede borrisholt Novice
07. november 2000 - 16:43 #26
Fordi så falder hele point systemet til jorden ... Hvis man måtte tildele sig selv point, så kunne man bare oprette 15 profiler og så kanalisere alle deres point over til een bruger ...

Fidusen er her at den som svarer meger får mange point, og den som spørger meget bruger mange point ... for at til gode se dem der spørger meget bliver man tildelt 5 point perdag man deltager, også selv om det er pasivt ....

Har du problemer med den orden kan du jo bare bruge nogle af de tradittionelle nyheds grupper der er vel en 20-30 stykker om Delphi på TDS\'s server ...

Jens B
Avatar billede el_gnu Nybegynder
07. november 2000 - 16:46 #27
point-systemet ville jo blive totalt devalueret, hvis alle der gad kunne oprette 1.000.000 brugere og så overføre alle pointene til den ene!

Og hvorfor overhovedet have point, hvis alle kan få så mange de vil uden at gøre noget for dem?

lsn1 => glem nu den her sag og kom videre! Vi bærer ikke nag :-) (jo, måske hvis du fortsætter dit uskylds crap i denne tråd)
Avatar billede lsn1 Nybegynder
07. november 2000 - 16:52 #28
Glemmer det...

LSN
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. november 2000 - 17:43 #29
Og et sidste \'pip\' til sætningen \"Man kan ikke straffe en, der har gjordt noget, som han/hun ikke har måtte gøre, men som han/hun ikke hviste at han/hun gjorde.\"

Ork jow. Det er ligesom ude i det virkelige liv, hvor du ikke er nødvendigt at du kender loven, men du har pligt til at overholde den.

Ellers kunne vi jo alle sammen bare lade være med at orientere os om de nye love og regler der kommer, fordi vi derved ikke behøver overholde dem.

/Rob