Avatar billede susrn Nybegynder
26. februar 2003 - 18:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PostMessage

Er der en der kan en forklare lidt om PostMessage og også gerne om Handle, evt anbefale en god bog?
Avatar billede jpk Nybegynder
26. februar 2003 - 19:37 #1
PostMessage anvendes til at sende en besked, der er dog den forskel, i forhold til SendMessage, at den ikke "venter på svar".
Altså, den smider en message i køen...

Et handle er egentlig en pointer til en pointer.
Windows bliver nogle gange nødt til at flytte ting rundt i hukommelsen, men hvis et objekt, som man har en pointer til, flyttes, er pointeren jo ikke længere gyldig! Derfor peger et handle blot på en anden pointer, som Windows kontrollerer og dermed har mulighed for at opdatere.
Avatar billede jpk Nybegynder
26. februar 2003 - 19:39 #2
Disse ting kan du læse om i de fleste Windows programmeringsbøger.
Hvis du har et mere specifikt ønske til indholdet af en bog, kan vi måske anbefale noget.
Avatar billede doctorseb Nybegynder
26. februar 2003 - 21:21 #3
Hvis du vil vide alt om at programmere Windows hvor det gør /rigtig/ ondt, kan jeg varmt anbefale Jeffrey Richter's Advanced Windows. Der er ganske interessant læsning om hvorledes Windows bruger sine message-køer!
Avatar billede susrn Nybegynder
26. februar 2003 - 22:09 #4
Hvad med en Windows for starters? Jeg er ny mht at windows programmering. Jeg købte en bog over nettet som ikke var til nogen hjælp, Henning Jensen eller Hansen ell.lign, som jeg husker hedder den windows programming with c++. Den handler mest om at lave vinduer og knapper, men jeg arbejder i c++ builder 6 med forms, labels, buttons osv så den ramte ikke så godt.
ps Hvordan trykker man på en knap med postmessage?
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 08:08 #5
susrn >> jeg forstår ikke helt hvad du mener med dit spørgsmål?
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 08:09 #6
Altså det med "Hvordan trykker man på en knap med postmessage?"
Avatar billede susrn Nybegynder
27. februar 2003 - 08:32 #7
istedet for buttonClick(this) vil jeg prøve postMessage(Handle, "knaptryk",0 ,0) er det forkert tænkt
Avatar billede jpk Nybegynder
27. februar 2003 - 09:10 #8
Jeg ved ikke om det er det du vil, men du kan simulere et museklik ved følgende:

PostMessage(handle, WM_LBUTTONDOWN, NULL, MAKELRESULT(x, y)); // x og y er koordinater
PostMessage(handle, WM_LBUTTONUP, NULL, MAKELRESULT(x, y));