Avatar billede jeej Nybegynder
26. februar 2003 - 10:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere

Jeg har oprettet flere brugere på min PC.
Ved første genstart kunne jeg se alle tre brugere og vælge at logge på en af disse.
Men nu kan jeg kun se en bruger ved opstart.
Spørgsmål:Kan man stille dette et i windows således at man kan se (vælge) bruger ved opstart.
Styresystem Windows 98 se
Avatar billede halifax Nybegynder
26. februar 2003 - 13:54 #1
Hvad kører du med som "Primær netværkslogon"? - sikkert Windows Logon. (se det ved højreklik på Andre computere, vælg Egenskaber og faneblad Konfiguration. Står ca. midt på dialogboksen).

Prøv at sætte det til Microsoft Family Logon.
Det kører jeg med og kan fint se alle brugere ved opstart.
Avatar billede jeej Nybegynder
27. februar 2003 - 15:11 #2
tak for hjælpen!
Avatar billede halifax Nybegynder
27. februar 2003 - 18:42 #3
Selv tak.
Men så kommer næste spørgsmål:
Skal brugerne kunne omgås logon ved blot at trykke Esc eller Annuller? Eller skal de tvinges til at bruge deres brugernavn og password?

Det sidste gøres ved at rette i registreringsdatabasen. Klik Start -> kør, skriv regedit <Enter>  -  det åbner registreringsdatabasen.

Gå til
HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon

I højre side tilføjes NY -> DWORD = MustBeValidated
Den ny streng tilføjes herefter værdien 1 (een)
Luk reg.databasen og genstart.

Det er herefter ikke muligt at omgås logon med Ecs. og Annuller - dvs der er tvungen logon. Og kun oprettede brugere, der kender deres password kan åbne Windows.