Avatar billede pcmongol Nybegynder
25. februar 2003 - 22:56 Der er 5 kommentarer

Probs med Medion 16mb USB memory drive

Når jeg tilslutter min pendrive til usbporten popper vinduet for dens drev op på skærmen. Her skal man så 2xclicke på et password protection program for at åbne for drevet. Når jeg 2xclicker låser computeren og jeg kan efter læse meddelelsen "No usb drive found".

Jeg har forsøgt mig på 2 andre maskiner med XP uden problemer og en maskine med win98se fungerede også fino. Mine USB porte virker umiddelbart ok da både mus og scanner bruger disse. Selv kører jeg winXPdk pro SP1 som admin. Lidt surfen på nettet har afsløret at andre lignende produkter kan afhjælpe problemet ved at formatere drevet med special programmer - disse ligger Medion umiddelbart ikke inde med pr hjemmeside, så jeg tør ikke forsøge mig. Umiddelbart kan jeg kun se, at det må være et bios relateret problem????

Mit system
Asus A7v133 Tbird1GHz
GFX
Net
Lyd
SCSI
Promise Udma controller
...Alt kører på IRQ#9 (er det sundt???)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 00:23 #1
Har du prøvet at formatere den via kontrolpanelet. Nu er det ikke en Medion pen jeg har men min skulle også formateres før brug.
Avatar billede pcmongol Nybegynder
26. februar 2003 - 03:16 #2
Man skal FØRST fjerne skrivebeskyttelsen på pennen ved at køre protection programmet. Forsøger man at formatere inden får man besked på at drevet er skrivebeskyttet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. februar 2003 - 03:39 #3
Win 2K/XP kører alle enheder på samme IRQ og styrer så IO vha. PCI vectorerne. Det er helt normalt.

JP
Avatar billede pcmongol Nybegynder
26. februar 2003 - 05:13 #4
Har løst problemet: Fandt et værktøj til at formatere usb drevet med. Samtidig lagde jeg en ny tilsvarende kryptering på og vips virkede det. Umiddelbart har jeg ingen fornemmelse af hvorfor en formatering skulle afhjælpe et sådant problem, men nu virker skidtet altså???
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 23:21 #5
Godt, så luk spørgsmålet