Avatar billede enragedbudda Nybegynder
25. februar 2003 - 20:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IRC og Delphi

hej...

Jeg kunne godt tænke mig at lave en IRC bot i delphi...

Jeg havde forestillet mig noget med en konsol hvor man skrev fx '<#channel> KICK <user> <reason>'...

Jeg kunne godt tænke mig nogle kode eksempler på hvordan man fx fik den til at connecte osv :)

på forhånd tak, Gustav...
Avatar billede cautoo Nybegynder
25. februar 2003 - 22:47 #1
Søg på eksperten, og du finder rigelig til det næste lange stykke tid
http://www.eksperten.dk/kat/7?searchtype=txt&words=irc&method=and&sort=score&catid=7

min favorit er
http://www.eksperten.dk/spm/183729
:)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
26. februar 2003 - 15:16 #2
jeg har selvføljeligt søgt på expførst ;)... Men jeg kunne ikke finde noget, alle de udtryk der blir brugt er lidt for advancerede til mig... jeg ved fx ikke hvordan man sætter TClientSocket på og får den til at connecte...
Avatar billede cautoo Nybegynder
26. februar 2003 - 16:21 #3
TClientSocket sætter du ind fra fanebladet "Internet" du kan i den indsætte værdier som host, address, port osv. du behøver ikke både skrive host og adresse, men kun den værdi du kender, og port er som regel 6667 når det er IRC
Avatar billede cautoo Nybegynder
26. februar 2003 - 16:22 #4
når du den skal bruges skal ClientSocket1 <-- standard navn , sættes til Active := True

typisk:

ClientSocket1.Active := True;
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
27. februar 2003 - 17:06 #5
tak... det kigger jeg lige lidt på :)... men hvad når man skal sende en msg til serveren fx? eller oppe en i en chan?
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 17:52 #6
udklip fra "min favorit side":

JOIN #channel
PRIVMSG #Channel/Nick :Text goes here  //Svarer til /msg #chan/nick text i mIRC, bemærk at du skal huske at skrive ":" foran al generel tekst, ellers vil serveren tolke det første ord som sætningen.
MODE #Channel +o NICK //siger sig selv
KICK #Channel NICK :kick reason //igen husk ":"

For mere information henviser jeg til RFC1459
http://www.faqs.org/rfcs/rfc1459.html
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. marts 2003 - 18:35 #7
der er ikke noget der hedder det i Delphi 7 enterprise
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 19:27 #8
hmm...tror ikke at du har læst det som står på linket http://www.eksperten.dk/spm/183729 , mit udklip er derfra og fortæller kort hvordan man sender IRC koder til en IRC server, højere oppe på siden giver han et eks.:
ClientSocket1.Socket.SendText('NICK MyNick'+#10);
som viser at man sender med koden der, at man sender koden efterfuldt af #10 eks:
ClientSocket1.Socket.SendText('PRIVMSG #Channel/Nick :Text goes here' +#10);
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
03. marts 2003 - 21:04 #9
Jeg kan ikke finde ClientSocket i Internet paletten... :/
Avatar billede cautoo Nybegynder
03. marts 2003 - 21:07 #10
hmm... bruger ikk selv 7'eren så ved ik om det er flyttet, men prøv at starte hjælp og søg efter TClientSocket hjælpen plejer at være god til at sige hvilket faneblad det er i
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
14. marts 2003 - 21:40 #11
ok... tak =)...