Avatar billede skra Nybegynder
25. februar 2003 - 17:36 Der er 4 kommentarer

Beskyt CD-rom med password

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at kunne beskytte dataene på en CD-rom med et password, således at man ikke kan se hvad CD'en indeholder, med mindre man kan passwordet.

Det behøver ikke være super ubrydeligt, men bare sådan at man ikke umiddlebart kan sætte CD-romen i en PC og læse filerne med mindre man har passwordet.

Noget der kender et trick jeg kunne få noget ud af at lære?
Avatar billede juhlemanden Nybegynder
25. februar 2003 - 17:39 #1
Du kunne evt pakke det med zip, eller lign. og beskytte filen med et password...
/juhlemanden
Avatar billede skra Nybegynder
25. februar 2003 - 17:42 #2
ja... God ide.. Men der må også være en anden løsning.

Jeg kunne godt tænke mig noget i retning af den beskyttelse jeg har set på mange af de der USB memory sticks.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 17:59 #3
Hvad er det egentlig der er så hemmeligt? f.x. lås dem inde eller kryptér
Avatar billede kramse Nybegynder
06. juni 2003 - 01:45 #4
Tror det er helleruppigerne der spørger, men det er lidt sent nu ;-)