Avatar billede martinhk Nybegynder
25. februar 2003 - 14:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

EXCEL parser

Nogen der kender til en EXCEL parser skrevet i PHP, som ikke bruger COM objekt. Altså en PHP funktion som kan bruges til at importere data fra et EXCEL ark til PHP og som kan køres på en UNIX maskine?

Jeg har fundet en som ser ud til at virke, men gutten vil have 100 USD for den...
http://www.zakkis.ca/products/parser/index.php

Må man overhovedet det? Jeg mener skal alt PHP kildekode ikke være tilgængeligt??
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 14:21 #1
Folk må skam gerne tage penge for den kildekode de har udviklet, du vil vel også gerne have løn for at reparere en bil, selvom du har brugt et værktøj til at gøre det med.
Avatar billede barlach Nybegynder
25. februar 2003 - 14:22 #2
pear har en.
http://pear.php.net/package-info.php?pacid=156

Må man overhovedet det?
ja selvfølgelig må man det...
Avatar billede martinhk Nybegynder
25. februar 2003 - 14:45 #3
Det er nok bare mig der har misforstået opensource konceptet. Jeg troede at man selvfølgelig godt måtte tage penge for support og andre ydelser, men at koden skulle være offentligt tilgængelig, ligesom Linux.
Avatar billede martinhk Nybegynder
25. februar 2003 - 14:47 #4
barlach -> Nu har jeg ikke lige prøvet den, da jeg ikke har fået installeret PEAR på min server endnu... Men funktionen hedder: Spreadsheet_Excel_Writer.
Det jeg har brug for er en Excel Reader.
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 15:38 #5
bare fordi selve PHP er opensource behøver de applikationer man udvikler i det ikke at være opensource...det er noget udvikleren selv bestemmer...php er bare et værktøj :)
Avatar billede martinhk Nybegynder
27. februar 2003 - 08:43 #6
Lukker...