Avatar billede sneaky Nybegynder
25. februar 2003 - 09:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente initialer for et navn

Jeg skal lave en regex, som kan udtage initalerne fra et navn, og er kommet frem til denne simple regex:

^[A-Za-z]

Hvis jeg f.eks. indtaster Karin Pedersen kommer der bare kun et K ud. Er det mon min C# kode der fejler?

Regex t_regex = new Regex(@"^[A-Za-z]");
MatchCollection t_matchCollection = t_regex.Matches(txtNewUserName.Text);
IEnumerator t_matches = t_matchCollection.GetEnumerator();

for(int index = 0; index < t_matchCollection.Count; index++)
{
  t_matches.MoveNext();
  this.txtNewUserInitials.Text+=t_matches.Current.ToString();
}

MatchCollection indeholder kun et match uanset hvad jeg skriver. Håber der er nogen der kan se fejlen.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 10:07 #1
Regex t_regex = new Regex(@"\\b[A-Za-z]");
Avatar billede sneaky Nybegynder
25. februar 2003 - 10:14 #2
Det er jo forrygende :D

Lige en enkelt \ for meget, men nu spiller det. Jeg bukker og takker...

Regex t_regex = new Regex(@"\b[A-Za-z]");
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 10:15 #3
Smider lige et svar... :P