Avatar billede quatrix Nybegynder
24. februar 2003 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Limit

Luk annonce  hvad er fejlen i det here:
        <?php
        include("config.inc.php");
        global $mysqlconn;
        if ($_GET["first"])
        $first = $_GET["first"];
        else
        $first = 0;
        $second = $first+5;
        $sql = "SELECT * FROM `venirl` ORDER BY id ASC LIMIT $first,$second";
        $result = mysql_query($sql, $mysqlconn);
        while ($venirl = mysql_fetch_array($result)) {
        ?>

        <?php
        }
        ?>
        <?php
        if ( $first > 0 ) {
            $second = max( 0, $first-5 );
            echo "<a id='CypraZ' href='". $_SERVER['HTTP_SELF'] ."?side=venner&first=$second'>vis forrige side</a> | ";
        }
        $first = $first+5;
        echo "<a id='CypraZ' href='". $_SERVER['HTTP_SELF'] ."?side=venner&first=$first'>vis næste side</a>";
        ?>
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2003 - 17:16 #1
det hjælper hvis du siger ca. hvad den fejler i ;)
Avatar billede swaxi Nybegynder
24. februar 2003 - 17:18 #2
syntaksen er ... LIMIT X,Y
hvor X angiver offset og Y angiver antal pladser fra offset.
vil du altså have post 11-20, skriver du ... LIMIT 10,10
Avatar billede quatrix Nybegynder
24. februar 2003 - 17:23 #3
hmm den fejler med at smide 5 posts på første side det er okey... men på side 2 smide den resten af de posts.... :|
Avatar billede swaxi Nybegynder
24. februar 2003 - 17:30 #4
har du læst hvad jeg skrev ???

din fejl er :
på første side skriver du post 0 -> 0+$first
på anden side skriver du post $first -> $first+($first+5)
Avatar billede swaxi Nybegynder
24. februar 2003 - 17:31 #5
$sql = "SELECT * FROM `venirl` ORDER BY id ASC LIMIT $first,5";
Avatar billede quatrix Nybegynder
24. februar 2003 - 17:33 #6
er ikke lige med hvad du mener ? det skal hente fra en database.. smide dem ind på en side.. men automatisk opdatere siderne...
Avatar billede swaxi Nybegynder
24. februar 2003 - 17:36 #7
uhm ... nu er jeg forvirret ... hvad er dit problem nærmere formuleret ?
Avatar billede quatrix Nybegynder
24. februar 2003 - 17:40 #8
$sql = "SELECT * FROM `venirl` ORDER BY id ASC LIMIT $first,5"; <-- det hjalp... men før var det at den skulle hente X antal posts fra mysql databasen ud på en side... Men det var ikke meningen jeg skulle sidde og oprette sider skulle den selv gøre... :D Men hele problemet var at den smed resten af de posts som var tilbage efter det antal jeg havde bedt den om.. på side 2!