Avatar billede smask Nybegynder
24. februar 2003 - 15:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

loadMovie ?

Hej,

Jeg har lavet et site, hvor jeg vil loade swf'er ind oven på hinanden..

Jeg tror det virker efter hensigten, men er lidt i tvivl om følgende:

Dette er min action på en af knapperne:

on (release) {
    loadMovie("ekspempel.swf", _root.movie01);
}

Men skal alle swf'erne hentes ind i _root.movie01 ?

Det bliver de nu, men der synes jeg ikke de bliver loades ind "oven på", men i stedet erstatter de bare de andre.

Jeg prøvede så at loade swf'erne ind i selvstændige mc (_root.movie02, 03, 04 osv.) og der fik jeg den effekt jeg gerne ville have. Problemet er jo bare her, at når jeg har loaded 02 ind, kan den ikke gå tilbage til 01....

Er der nogle som har de vise sten ? :-)

Har hørt at man kan loade dem ind i lag ? er det bedre at gøre det sådan ?
Avatar billede flashers Nybegynder
24. februar 2003 - 15:54 #1
Ja det er klart en mulighed at loade dem ind i forskellige levels, der efter kan du bruge swap levels til at styre hvad der ligger øverst.
kig evt. på denne
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/swap_depths/index.shtml
Avatar billede colman Nybegynder
24. februar 2003 - 15:55 #2
hvis du loader ind i samme MC så erstatter du dem bare. Ja du kan loade ind i levels, men kun en film pr. level

loadMovieNum("dinfil.swf",2)  <-- loader en fil ind i level 2

du siger:
"at når jeg har loaded 02 ind, kan den ikke gå tilbage til 01...." hvad mener du ??
Avatar billede smask Nybegynder
24. februar 2003 - 22:30 #3
Hej igen,

colman> Lad os sige jeg har en main.swf som loades ved start. Derefter trykker jeg på en knap, som loader Nyheder.swf ind oven på (denne ligger i _root.01)

Så kan man trykke på kontakt.swf loades oven på denne. Men hvis jeg lægger kontakt.swf i _root.02 (altså et nyt mc) kan jeg ikke bare gå tilbage til Nyheder.swf som ligger i 01 ?

Den effekt jeg gerne vil have virker kun når jeg lægger dem i _root01 - 02 m.m., men det dur jo ikke når den gør som ovenstående.

Men jeg kunne jo selvfølgelig også lave dem i levels. Skal der være andet end
dette, hvis jeg vil gøre det sådan ? Ikke noget med instancenavn m.m. ?

loadMovieNum("dinfil.swf",2)
Avatar billede barklund Nybegynder
25. februar 2003 - 12:17 #4
Du kan sagtens "unloade" en film, som du har loaded ind i movie02 eller level2 for den sags skyld.. Med unloadMovie(target) eller unloadMovieNum(level)
Avatar billede smask Nybegynder
25. februar 2003 - 13:34 #5
Barklund> Jeg kører med dette på knappen

on (release) {
    loadMovie("eksempel.swf", _root.movie01);
}

Kan jeg så bare sætte: unloadMovie ind ? Og kan jeg så kører med flere mc (_root) ?
Avatar billede barklund Nybegynder
25. februar 2003 - 15:00 #6
Hvad er det du vil? Skal man kun kunne se en side af gangen eller skal man kunne se alle på en gang?

For hvis man skal se en af gangen, så loader du dem bare ind i samme movieclip, så unloader den automatisk den gamle først.

Skal man kunne se flere af gangen, så loader du dem ind i hvert sit movieclip.

Hvad vil du?
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. marts 2003 - 17:04 #7
Hvis du vil have det sådan at man ikke loader alt din sides indhold ind med det samme men først når man klikker på den valgte del, så er det nok smartest  enten at laode dine fil ind i levels eller i MC'er der ligger i levels og så swappe mellem hvilken der ligger øverst og er synlig.
fx med dette script:

først laver du nogle MC til at holde dine film - et for hvert der er - giver dem nogle genkendelige navne som "kontakt", "main" osv... De skal så have denne kode:

onClipEvent(load){
  this.swapDepths(1, 2, 3 osv);
}

På knapperne:

on(release){
  _root.kontakt.loadMovieNum("kontakt.swf");
  _root.kontakt.swabDepth(højeste level);
}

/Filip
Avatar billede smask Nybegynder
04. marts 2003 - 23:10 #8
ok... jeg prøver mig lige lidt frem... tak for hjælpen til jer alle...

Er der ikke flere som vil have points ?
Avatar billede smask Nybegynder
04. marts 2003 - 23:11 #9
Oh shit... Kom vidst til at acceptere... sorry lads.. i får points en anden gang :-)