Avatar billede msbw Nybegynder
24. februar 2003 - 14:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Centering af tabel og scrollbars...

Jeg har følgende tekst i mit sheet:

body {
  scrollbar-highlight-color:#000040;
  scrollbar-shadow-color:#000040;
  scrollbar-track-color:#005080;
  scrollbar-face-color:#000050;
  scrollbar-arrow-color:#FFFFFF;
  scrollbar-darkshadow-color:#000040;
  scrollbar-3dlight-color:#000099;
}

Kan det laves i en W3C valideret udgave?

Jeg hvil gerne have centeret min side både lodret og vandret, i kan eventuelt tage et kig her:

http://www.orkesterskolen.dk/metal

Kan det ikke lade sig gøre, meget gerne også i en valideret udgave?
Avatar billede wittnezz Nybegynder
24. februar 2003 - 15:17 #1
Sæt en div omkring hele siden (lige efter <body>-tagget) Giv denne en id, f.eks. container...! Css'en burde give sig selv...!

Tricket er at give en negativ margin på halvdelen af bredden af din side. Og det samme i højden. Når siden (som eksemplet herunder) er 750X430 skal margin være henholdsvis 375 (left) og 225 (right)

.container{
    position: absolute;
    width : 750px
    height : 430px;
    top : 50%;
    left : 50%;
    margin-left : -375px;
    margin-top : -225px;
}
Avatar billede wittnezz Nybegynder
24. februar 2003 - 15:19 #2
Tricket med scrollbaren er kun understøttet i IE5+ (så vidt jeg husker) og er altså ikke understøttet af W3C (endnu)
Avatar billede msbw Nybegynder
24. februar 2003 - 18:32 #3
takker for hjælpen...