Avatar billede gonzzo Nybegynder
06. november 2000 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

redirect afh. af input i button felt.....

Hejsa !!

jeg er ved at lave en shop...

jeg har følgende \"stump\" kode som finder ud af hvilken dag det er og hvad klokken er..

afh. af udfaldet af dette sender jeg brugeren vidre til en form for login side...
på den side skal personen vælge om vedkommende ønsker at:

1 afhente
2 få varen bragt ud

grunden til dette er at kunden selv kan afhente varen i tidsrummet 11-24 men kun kan få det leveret i mellem 18-23

så hvis klokken nu eks.- er 19 skal vedkommende præsenteres for en side hvorpå man kan vælge om man ønsker varen leveret eller selv kommer og afhenter det...
vælger man at afhente skal man sendes vidre til shop1.php3
og vil man have det leveret skal man sendes vidre til shop.php3

følgende stump kode havede jeg tænkt mig at bruge...

<?
echo \"<table>\";
echo \"<FORM ACTION=\\\"\\\" name=\\\"myname\\\" METHOD=\\\"POST\\\">\";
echo \"<tr>\";
echo \"<td width=\\\"200\\\">Jeg ønsker: </td>\";
echo \"<td><input type=radio name=metode value=afh checked>Selv at afhente varen</value>\";
echo \"<input type=radio name=metode value=lev>Få varen leveret</value></td>\";
echo \"</tr>\";
echo \"<tr>\";
echo \"<td></td><td><INPUT TYPE=submit name=submit value=Bestil!></td>\";
echo \"</tr>\";
echo \"</FORM>\";
echo \"</table>\";
?>

men hvordan får jeg sendt brugeren det rigtige sted hend ud fra det valg der er lavet....??
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. november 2000 - 13:59 #1
Du laver da bare en IF/ELSE statement på den nye side:

IF ($metode == \'afh\')
{
echo \"afhenter\";
}
elseif ($metode == \'lev\')
{
echo \"leveres tak!\";
}
Avatar billede jd Nybegynder
06. november 2000 - 20:53 #2
lojmann-> Jeg tror problemet ligger i at videre sende alt efter tidspunkt! -korrekt gonzzo?
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. november 2000 - 08:40 #3
Hmm... Så prøv noget i denne her retning:

Sæt en variabel som hedder $start = date(\"H\");
og så:

If ($start <= \'11\')
{
echo \"hent du bare...\";
}
elseif ($start => \'24\')
{
echo \"hent det så!\";
}
else
{
echo \"Skrid, det er en lukket fest!\";
}

Bare med dine knapper i, frem for min tekst... Hvis du forstår? (og hvis jeg fattede dit spørgsmål)
Avatar billede gonzzo Nybegynder
07. november 2000 - 18:54 #4
jeg har \"tida behandlings\" scriptet, og det sender brugeren vidre til en anden side....
det er så på denne side man skal vælge om man ønsker at afhente eller få leveret og ud fra det valg sendes til hhv. shopafh/index.php3 eller shoplev/index.php3

så dit det første svar tror jeg godt jeg kan bruge, men har endnu ikke testet det, hvilket jeg regner med at kunne nå her i aften eller i løbet af i morgen...
Avatar billede gonzzo Nybegynder
07. november 2000 - 22:54 #5
det første funger...