Avatar billede thusgaard Nybegynder
24. februar 2003 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dublerede poster

Jeg er dataoperatør på en temmelig stor database. Når jeg modtager datafiler, "masseres" de i Access, før jeg smider dem ned i min SQL-Server. På en af datamængderne skal jeg være meget påpasselig med redundans, som i teorien (men kun yderst sjældent i praksis) kan forekomme.

Nu afprøver jeg netop en sådan fil og ser, at der er 119.369 poster, men kun 119.356 hvis jeg aktiverer "Group by".

Findes der en funktion i Access, som kan finde frem til dublerede poster? Jeg kan ikke finde nogen sådan i min (engelske) Access 2002

Vh/MKT
Avatar billede kabbak Professor
24. februar 2003 - 10:48 #1
Lav en ny Forespørgsel find dubletter
Avatar billede kabbak Professor
24. februar 2003 - 10:49 #2
Den findes i 97 og 2000, så mon ikke den er også i 2002
Avatar billede thusgaard Nybegynder
24. februar 2003 - 11:04 #3
Måske, men jeg kan ikke finde den
Avatar billede henrik13 Nybegynder
24. februar 2003 - 11:04 #4
Det kan være tomme poster du har i din db. Det laver access en gang imellem.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
24. februar 2003 - 11:06 #5
Hej
Du kan jo i første omgang søge efter tomme poster.
Vh Henrik
Avatar billede sjap Praktikant
24. februar 2003 - 11:09 #6
kabbaks svar burde virke - det skal bare lige oversættes til engelsk:

opret en ny query ved hjælp af "Find duplicates query wizard". Den skulle faktisk guide dig gennem hele processen.
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2003 - 11:10 #7
In the database window press the queries object and the choose new from the menu at the top of the dB window. You should now see a list of wizards which you can choose from, one of them should be "find duplicates query wizard". If it is NOT there then you may need to run Access installation again making sure that you choose wizards and templates although I am resonably sur ethat this should not be necessary.
Avatar billede kabbak Professor
24. februar 2003 - 11:12 #8
den findes, tryk på ny forespørgsel ved siden af designvisning.
Avatar billede sjap Praktikant
24. februar 2003 - 11:14 #9
Om ikke andet så kan du jo selv lave SQL'en ud fra nedenstående:

SELECT First(tableName.DupField) AS [DupField Field], Count(tableName.DupField) AS NumberOfDups
FROM tableName
GROUP BY tableName.DupField
HAVING (((Count(tableName.DupField))>1));

tabelName erstattes med dit tabelnavn og DupField erstattes med navnet på det felt, der kan indeholde duplikerede værdier.
Avatar billede thusgaard Nybegynder
24. februar 2003 - 11:22 #10
Indeed! It hadn't been installed as default - now it is.
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2003 - 11:25 #11
tak :o)