Avatar billede aller Nybegynder
24. februar 2003 - 03:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk udførelse af script

Jeg arbejder på at lave et script der, måske hver halve time, selv tjekker hvilke brugere der er online på sitet. Brugerne er registreret i en mySQL database.

Jeg havde tænkt på at lave det sådan, at scriptet ved hjælp af DateDiff-funktionen tjekker imod en variabel i databasen, for at se om der er gået 30 minutter siden sidste gang det kørte, som den så automatisk ændrer til nuværende tid.

Scriptet skulle så køres når der sker noget bestemt, men hvis det skal være hver gang en bruger går ind på siden, så kan det godt blive meget ressourcekrævende.

Hvilke(n) løsninger tror i ville være det bedste i sådan en situation?

Løsningsbeskrivelse accepteres selvfølgelig, men små kodestumper vil være en stor hjælp! :)

Mvh.

Kim.
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
24. februar 2003 - 15:06 #1
Det bliver såmænd ikke så ressource-krævende endda.
Du starter med at lade dit script checke for, om det overhovedet skal køre (udfra din date-diff)
Hvis ikke - vupti - ingen ressourcer.

Hvis det skal gøres lidt mindre endnu, kan du lægge det på en frame-side - denne bliver jo typisk kun loaded en enkelt gang under et besøg. Så sparer du også at checke for, om du skal køre scriptet. :-)
Avatar billede aller Nybegynder
18. juni 2003 - 16:14 #2
Fik aldrig brug for dette script alligevel, men tak fordi du tog dig tid til at svare... du napper de 100 pt :)
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
19. juni 2003 - 10:03 #3
Jamen - en takker da.