Avatar billede mfj1 Nybegynder
22. februar 2003 - 20:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan Makroen indskrive data automatisk.

Jeg har følgende Makro som henter oplysninger fra filen >JOBnrMed_Tekst< og viser det i en
MsgBox i form af fire linier:
I kolonne c8:c200 er indskrevet de værdier der dobbelt klikkes på.
Mit spørgsmål er, kan jeg (hvordan) når værdierne i c8:c200 er indskrevet få vist/indskrevet 4. linie i MsgBox i F155:F174, den 4. linie er også kolonne D i filen >JOBnrMed_Tekst<
Eks.:
      A              B                          C                            D
1234567    1500as  ddkfdkfdlflfdlfdfldlflflf      SSDFGJ

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim ss, ss2, ss3 As String
  On Error GoTo fejl
    If Not Intersect(Target, Range("c8:c200")) Is Nothing Then
    Cancel = True
    ss = "'" & Left(ThisWorkbook.Path, InStrRev(ThisWorkbook.Path, "\"))

    ss3 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,4,false"
    ss2 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false"
    ss = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,2,false"

    ss = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss & ")"
    ss2 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss2 & ")"
    ss3 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss3 & ")"
        [aa1].Formula = ss
    [aa2].Formula = ss2
    [aa3].Formula = ss3
    If IsError([aa1]) Then MsgBox Target.Value & vbCr & ("Ingen hjælpetekst") Else
                    MsgBox Target.Value & vbCr _
                    & [aa1].Value & vbCr _
                    & [aa2].Value & vbCr _
                    & [aa3].Value
          '[aa1:aa3].Clear
  End If
  Exit Sub
fejl:
  MsgBox ("der er sket en fejl")
End Sub

Mfj1
Avatar billede mfj1 Nybegynder
22. februar 2003 - 20:45 #1
A              B              C                    D
1234567    1500as  ddkfdkfdlflfdlfdfldlflflf      SSDFGJ

Sådan skal det vises
Avatar billede bak Seniormester
24. februar 2003 - 13:45 #2
mfj1 -> jeg forstår ikke lige dit spørgsmål.
Hvor vil du have linien indskevet ?
du skriver F155:f174.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
24. februar 2003 - 14:33 #3
Hej Bak.

Når der er oprettet en ny fil indskrives jobnr i Ark1 C8:C27 hvorefter de kopieres
til alle øvrige Ark.

Når der dobbelt klikkes på et jobnr går den over i  filen JOBnrMed_Tekst og søger og finder det pågældende jobnr  hvorefter MsgBox viser:
Eks.:

1234567
Det er en lang tekst Det er en lang tekst
2345A
DHDG

På hver Ark summes timerne der er brugt i løbet af ugen på  jobnr .
I C155:C174 står jobnr.
I D155:D174 står timer.
I E155:E174 står over timer.
I F155:F174  vil jeg gerne have teksten fra sidste linie i MsgBox til at stå her når jobnr er skrevet ind, og det skal stå på alle Ark.

Kan det lade sig gøre med en Makro?

Mfj1
Avatar billede bak Seniormester
24. februar 2003 - 16:42 #4
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim ss, ss2, ss3 As String
  On Error GoTo fejl
    If Not Intersect(Target, Range("c8:c200")) Is Nothing Then
    Cancel = True
    ss = "'" & Left(ThisWorkbook.Path, InStrRev(ThisWorkbook.Path, "\"))

    ss3 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,4,false"
    ss2 = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,3,false"
    ss = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,2,false"

    ss = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss & ")"
    ss2 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss2 & ")"
    ss3 = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss3 & ")"
        [aa1].Formula = ss
    [aa2].Formula = ss2
    [aa3].Formula = ss3
    If IsError([aa1]) Then MsgBox Target.Value & vbCr & ("Ingen hjælpetekst") Else
                    MsgBox Target.Value & vbCr _
                    & [aa1].Value & vbCr _
                    & [aa2].Value & vbCr _
                    & [aa3].Value
Target.Offset(147, 4) = [aa3].value
        '[aa1:aa3].Clear

End If
  Exit Sub
fejl:
  MsgBox ("der er sket en fejl")
End Sub
Avatar billede bak Seniormester
24. februar 2003 - 16:50 #5
Bemærk at dette kun virker ved de celler der er dobbeltklikket på.
Hvis det ikke er det du mener, men at teksten skal være der automatisk, behøver du ikke en makro, men kan klare dig med alm. LOPSLAG.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
24. februar 2003 - 20:52 #6
Det virker som det skal på Ark1 nu, men problemet er, at jeg skal ind og dobbelt klikke på det SAMME jobnr i alt 10 gange eller 25 gange alt efter om der er 10 eller 25 Ark.

Når jeg skriver jobnr ind  i Ark1 C8:C27 kopieres det dels ned i Ark1 dels til de Ark der nu måtte være.
Kan den samme funktion kobles til de data der frem kommer i F155:F174 når der dobbelt klikkes på et jobnr i Ark1 C8:C27?
Avatar billede mfj1 Nybegynder
26. februar 2003 - 16:46 #7
mfj1
Avatar billede mfj1 Nybegynder
08. marts 2003 - 10:12 #8
Hej bak
kan du ikke smide et svar så jeg kan lukke spørgsmålet. Alt tekst er åbenbart væk NU.
John
Avatar billede bak Seniormester
08. marts 2003 - 15:53 #9
Jo, det vil jeg da gerne. Jeg kan ikke huske hvad hverken spm. eller svar var.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
08. marts 2003 - 17:07 #10
Spørgsmålet gik på om når jeg skrev et Projektnr ind i 8C:C27 kunne få vist/INDSKREVET den korte tekst i F155:F174.

Projektnr findes i filen Jobnr i kolonne A og den korte tekst findes
i kolonne D.

Ved hjælp af Makroen i Arkets programkode dobbelt klikkes på Projketnr og der vises en MgsBox med Projektnr fra filen jobnr fra kolonne A, en tekst fra kolonne B, en tekst fra kolonne C og den sidste korte tekst fra kolonne D.
Det var meget forkortet spørgsmålet.