Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
22. februar 2003 - 19:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

rotation i director!

Jeg benytter dette script til 4 forskellige sprites. Rotation osv. virker OK, men når så længe rotationen er i gang, kan jeg ikke få mouseenter funktionen til at virke på den næste knap, før rotationen er færdig på den foregående knap. Hvordan får jeg den til det?
------------------------------------
property spriteNum
property mySprite
property myStandardMember

on beginSprite me
  mySprite = sprite (me.spriteNum)
  myStandardMember = mySprite.member
end

on mouseEnter me
  cursor 280
  mySprite.member = "4_ON"
  if sprite(me.spritenum).rotation < 360 then
    repeat with i = 1 to 360 -- behøver ikkevære 360, men tallet skal kunne deles med 360
      sprite(me.spritenum).rotation = i --eller i * et eller andet tal, alt efter hvor hurtigt den skal rotere
      updatestage
    end repeat
  end if
  sprite(me.spritenum).rotation=0 -- sætter rotationen til 0,så den virker næste gang vi laver mouseEnter
end

on mouseLeave me
  cursor 0
  mySprite.member = myStandardMember
end
----------------------------------------------------
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
22. februar 2003 - 20:13 #1
se evt. mit tidligere spørsmål!

http://www.eksperten.dk/spm/309461
Avatar billede medieroed Praktikant
23. februar 2003 - 00:32 #2
Dette virker til multiple rotations, grunden til at det andet script ikke virkede var at director ikke vil gå videre så længe den kører et repeat loop.

Smid behavioren på de sprites der skal roteres. du skal bruge en kopi af scriptet for hver sprite du skal have roteret (se script).

property pRotating

on mouseLeave me
  cursor 0

on beginsprite
  pRotating = FALSE
end

on mouseEnter
  pRotating = TRUE
  cursor 280
  set the member of sprite the currentSpriteNum to member 4 of castLib "Internal" --Husk at aendre member så det passer med sprite
end

on exitframe
  if pRotating then sprite(the currentspritenum).rotation = sprite(the currentspritenum).rotation + 20 --denne vaerdi ændrer
--hastigheden på rotationen

  if sprite(the currentspritenum).rotation >= 360 then
    sprite(the currentspritenum).rotation = 0
    pRotating = FALSE
    set the member of sprite the currentSpriteNum to member 1 of castLib "Internal" -- husk at ændrer member
  end if
end

denne gang burde det virke:)
hilsen Medieroed
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
23. februar 2003 - 19:36 #3
Skide godt medierod...  Kan jeg uden problemmer sætte individuel lyd til den enkelte mouseenter så den køre lige så lang tid som rotationen varer? Og et andet problem jeg skal have den skaleret samtidig med at den rotere (alternativet er at lave en større member som rollover) se mit andet spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/320572

Takker ;-)
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
23. februar 2003 - 19:37 #4
Takker igen. Håber du kan hjælpe mig med det andet spørgsmål!
Avatar billede medieroed Praktikant
23. februar 2003 - 22:37 #5
det burde ikke være et problem at sætte lyd på din mouseEnter

on mouseEnter
  pRotating = TRUE
  cursor 280
  set the member of sprite the currentSpriteNum to member 4 of castLib "Internal" --Husk at aendre member så det passer med sprite
puppetSound 1, "runesSound" -- 1 er lydkanalen, "runesSound" er lydfilen.
end

PuppetSound skulle efte sigende understøtte op til 25 lydkanaler, men husk at skifte lydkanal for hver knap.