Avatar billede tbg Nybegynder
22. februar 2003 - 18:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mySQL

Min kode er som følger:
    $db = mysql_connect("host","user") or die ("Kan ikke få kontakt til MySQL");
    mysql_Select_db("telefonliste",$db);
    $sql = "SELECT * FROM liste WHERE 1";
    $result= mysql_query($sql) or die ("Det gik desværre ikke");

Jeg har prøvet både at hente fra databasen, men også at insætte i databasen, men får resultatet "Det gik desværre ikke". Det har virket på en anden computer. Hvad kan der være galt?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 18:22 #1
$result= mysql_query("$sql") or die ("Det gik desværre ikke");

?
Avatar billede tbg Nybegynder
22. februar 2003 - 18:23 #2
nope.. det virker ikke
Avatar billede nicklasb Nybegynder
22. februar 2003 - 18:29 #3
hvad sker der hvis du i stedet skriver
$sql = "SELECT * FROM liste";
Avatar billede tbg Nybegynder
22. februar 2003 - 18:30 #4
ingen forskel :)
Avatar billede tbg Nybegynder
22. februar 2003 - 18:31 #5
Det skal måske lige siges at kommandoen "SELECT * FROM liste WHERE 1" virker når jeg bruger den i phpmyadmin
Avatar billede tbg Nybegynder
22. februar 2003 - 18:52 #6
Der var tilsyneladende forskellige rettigheder til forskellige logins, fejlen er fundet nu :)