Avatar billede bigidiot Nybegynder
22. februar 2003 - 12:00 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

VGA forlænger - holdbart?

Hej..:)
Jeg har været ude efter noget forlænger til mus skærm og tastatur.. det er også nemt nok at finde... men.. da jeg så var inde i en ny startet edb foretning her i Silkeborg påstod de, at signalet ville blive meget forringet.... Men jeg har altså set andre herinde, der før har gjort det.. Nogen med erfarringer?? fordi det ville være ret lækkert at få computeren VÆK fra der hvor man sidder:)

da jeg spurgte i butikken efterlyste jeg 10 meter, men har fundet ud af, at 5-6 meter er nok... vil det også blive sløret og være meget modtageligt for støj??
Avatar billede amd Nybegynder
22. februar 2003 - 12:06 #1
Jeg har faktisk netop gjort noget i stil med det, og har ikke haft problemer.
Jeg købte 6 meter, men jeg tror i høj grad det har noget med kvaliteten af kablet at gøre... For hvis det er et tyndt og billigt kabel, er der jo nok noget større changce for støj, end hvis det er tykt og kvali...
Avatar billede mini40 Nybegynder
22. februar 2003 - 12:07 #2
Det er forkert at dit signal bliver dårlige hvis du bruger et professionelt kabel.

Professionelle vga kabler er altid sorte og noget tykkere end almindelige pga. den dobbelte afskærmning.

Her på vores edb værksted forlænger vi vores test pladser med optil 50 meter uden problemer.

Hvis du bruger et almindeligt vga kabel er max længde 1.7 meter (så der har forhandleren ret)

Et proff. kabel koster ca. 200 kr pr. 5 meter og kan købes i alle velassorterede forretninger.
Avatar billede bigidiot Nybegynder
22. februar 2003 - 12:40 #3
Vil det sige, at dette: http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=MONKKF600

Ville være et dumt køb?
Avatar billede bigidiot Nybegynder
22. februar 2003 - 13:49 #4
Det haster lidt, for jeg har faktisk bestilt det.. så jeg skal vide, om det skal afbestilles
Avatar billede mini40 Nybegynder
23. februar 2003 - 11:25 #5
Separat skærmede leder betyder at kablet har skærm på alle rgb wires.
Men ikke dobbelt skærm, jeg ville kke købe det, da jeg tror du støder på problemer med det.

Prøv evt. datadiscount i Aalborg og spørg efter proff. vga forlænger (det sorte kabel der er ekstra tykt)
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. februar 2003 - 22:37 #6
ok.. forsøger med det som jeg har bestilt og får min retur ret, hvis ikke det virker. ellers må jeg jo spørge mig frem efter det kabel du snakket om:)