Avatar billede dreamer Nybegynder
21. februar 2003 - 20:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flowproblemer i XP

Jeg har flere gange været ude for at det bare ikke er til at få noget flow i windows XP.

Selvom man laver en ny dialer, uden den indbyggede firewall og har kørt "netsh int ip reset" virker det stadig ikke.

Er der nogen af jer der har nogle gode forslag til hvad man kan gøre ?

Mvh
Rune

"Med dette indlæg repræsentere jeg mig selv og ingen andre"
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2003 - 20:38 #1
Hmmmm. Gå tilbage til 2000. Nye operativsystemer har altid fejl og uhensigtsmæssig kode forskellige steder. Det er min opfattelse at 2000 er væsentligt mere "færdigt" end XP og på nogle områder kører bedre
Avatar billede dreamer Nybegynder
21. februar 2003 - 20:47 #2
Det var der da ikke meget svar i :-)

Jeg arbejder for en ISP og snakker derfor dagligt med kunder der har dette problem. Det er lidt svært at overbevise Hr. Jensen om at XP er noget lort og at han bør køre 2000 når han lige har betalt i dyre domme for XP. Desuden fungere XP ellers ganske glimrende, men den diskution vil jeg gerne undgå at gå ind i :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 22:52 #3
Ok , dreamer - men hvad er så problemet?
Avatar billede dreamer Nybegynder
23. februar 2003 - 20:33 #4
Jeg mangler en løsning til hvad man kan gøre ved windows XP hvis flow´et er gået dødt. Altså man kommer godt nok på nettet, men man får bare intet flow igennem.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2003 - 15:15 #5
Du har svært ved at overføre filer på lokalnettet?
Har du svært ved at browse?Se hinanden, dele filer?
Under netværksinstallation oprettes en diskette ved oprett. af deling og lanopsætning, Har du prøvet den?
Jeg jeg har ingen problemr ml. xp-w98, xp-w2000
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 11:58 #6
Har I dårlige forbindelser i kabler/switce/netkort.
Hvad med elektrisk støj. Ligger hogle kabler i nærheden af kraftige effektakbler/motorkabler/servokabler?
Avatar billede dreamer Nybegynder
25. februar 2003 - 16:47 #7
Jeg tror ikke helt at jeg har forklaret mig ordentligt !

Jeg arbejder som supporter for en Internetudbyder og er tit ude for at kunderne har flowproblemer i XP. Med flowproblemer menes der at kunden kommer godt nok på internettet, men intet kommer igennem på når kunder forsøger at pinge, se hjemmesider eller tjekke mail.

I windows 9x og ME kan man hvis man er heldig reinstallere netværkskomponenterne. Dette kan man dog ikke gøre tilfredsstillende i XP, som jeg tidligere har beskrevet kan man forsøge sig med kommandoen:  netsh int ip reset. Nogle af mine kollegaer har fået dette til at virke, det er dog ikke altid nok. Derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har nogle forslag.

Rent teoretisk kan det godt være at det kan være kablerne, men hvis kunden lige har installeret XP og det fint virkede med hans gamle windows version er det dog lidt svært at købe den historie
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 16:57 #8
Hvis det er dial-up modems er det tit en forkert driver og man skal kigge under modem - diagnostics ... for at få forbindelse.
Man kan godt se temporary internet filer -offline- altså uden at være på internettet. Det ser ud som om man er på men kan ikke søge...
For at geninstallere protocoller:
Under netværkssteder - tcp/ip kan man vælge fjern eller install.
PROBLEMET I WINDOWS ER AT MAN IKKE KAN STOLE 100% PÅ visningen af drivere i drivermangament. Det KAN være en forkert windows driver - selvom den ikke viser fejl.
Avatar billede dreamer Nybegynder
27. juli 2003 - 18:16 #9
lukning
Avatar billede dreamer Nybegynder
27. juli 2003 - 18:17 #10
ja
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2003 - 18:57 #11
hvad fandt du ud af ?
Avatar billede dreamer Nybegynder
28. juli 2003 - 11:45 #12
At man til tider kan være ude for at XP laver fejl, selvfølgelig skal man tjekke for firewalls, lave dialer uden firewall og sådan, men hvis det stadig ikke virker må man reinstallere :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2003 - 12:51 #13
Hvilket styresystem laver ikke fejl?